Vintage incoming (Deel 1)

Doppen heb ik meestal in mijn oren……… als ik weer eens met wat motormaatjes aan het toeren ben geweest en we aan het einde van de avond ons matje opzoeken in de tent :zipper_mouth_face::grin::smile::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ietwat off-topic, maar het leek me toch leuk even te tonen.

Vintage incoming: een handjevol spare parts.

In het kader van de gesneuvelde onderdelen waar het hier zojuist over ging:

Sommige horlogemakers bewaren werkelijk alles :joy:

10 likes

Gewoon rechtbuigen, kan je het weer gebruiken :crazy_face:

3 likes

Ook tandwieltjes…:grin:

In het cardan wel ……. Heb geen kettingfiets :smile::wink:

En in de motor toch ook wel? BMW ?

Klopt. Mag hier wel een plaatje tonen toch? Zie hier wel eens auto raadplaatjes.

Mijn beide motoren:

10 likes

Eens wat anders, maar zeker wel horloge gerelateerd, een doos vol wijzers voir vintage Seiko…
i-img640x480-1715302217hhajzy559616
i-img640x480-1715302215aucqls548112

18 likes

Oef, dat is goud :ok_hand: :ok_hand:

2 likes

Mooie motor Arie!

Vandaag deze Lanco binnen gekregen. Horloge ziet er echt heel netjes uit. Die band heb ik er direct afgehaald. Tussen de lugs meet ik 22mm dus moet een lekkere dikke band op.

Ik had begrepen dat de kroon eraf was (was ook aangegeven en op de foto te zien. Helaas mist de complete stem inclusief kroon :cry: Daar zal ik een andere voor moeten zien te vinden.

In het horloge zit een FHF 82 uurwerk en er staat ook nog WE op de platine. Toen ik de puffer erbij pakte begon hij direct te draaien, dat biedt de burger moed :sunglasses:

Kan iemand mij vertellen of de stem van een ander FHF uurwerk ook past? Een 69 bijvoorbeeld?
Moet bekennen dat ik het zelf nog niet heb geprobeerd, maar heb het zo snel even niet bij de hand.

7 likes

Niet zo heel moeilijk toch? even op ebay zoeken, kun je gelijk zien waar hij nog meer in past:

2 likes

Stom. Dat had ikzelf natuurlijk ook kunnen bedenken :see_no_evil: Zoeken naar onderdelen komt wel eens voor, maar tot nu toe zijn de meeste compleet geweest en ook weinig tot geen defecte onderdelen.

1 like

Al doende leert men; een stift is typisch een onderdeel dat nog wel eens ontbreekt, dus ik weet intussen waar ik moet beginnen met zoeken :grin:
Cousins UK heeft ook veel.

Inmiddels al eentje gevonden op eBay en besteld. Met wat geluk volgende week al in huis :sunglasses:

2 likes

Die is snel terugverdiend, als je kijkt, wat je voor een setje wijzers moet neertellen…

1 like

Nou, inderdaad. Als je ze al vinden kunt.
Niet dat ik heel veel van Seiko wijzers weet, zit meer in de Tissot wijzers :blush::grin:

1 like

Nu wat gereedschap gescoord. Een Seiko kastpers stond al een hele tijd op de verlanglijst, en ik heb nu een hele mooie gevonden, compleet met de schalen. En daar ben ik ook blij mee, ik had al een set hier liggen, maar die was niet helemaal compleet.
39b7e9e
39b7e9d
39b7e9c
39b7e9a
39b7e99

17 likes

Gaattie lekker Patrick :sweat_smile: :+1:

1 like

Ja, heel erg lekker. En ook nog maar een Seikomatic 6216-9000 uit 1966 gekocht, maar ik weet niet, of die zal blijven. Kon hem voor die prijs ook weer niet laten lopen…

En een Seikomatic J14074DE

14 likes