Vintage incoming (Deel 1)

Wordt verwacht, deze Seiko 6106-7030. :smiley:

En deze 40-42mm grote Movado met een mooi uurwerkje met fijnafstelling.

15 likes

Mooi mooi mooi

1 like

Een ezel zou zich niet twee keer aan dezelfde steen stoten, maar deze ezel heeft het lelijkste horloge in zijn collectie nog een keer gekocht, want het is desondanks een leuk horloge, en voor die prijs kon ik het niet laten liggen…

13 likes

Hij is apart en geen eenheidsworst dus leuk… :heart_eyes: :+1:
Maar dan moet je toch een cursus Japans doen om te begrijpen hoe laat het is :rofl:

1 like

Dat wel. Maar het blijft leuk, ook de reacties op het horloge (als ze het ding horen spreken).

En wie kan er nou zeggen, dat ze hiervan twee horloges hebben…

2 likes

:rofl: :+1: Gewoon doorgaan :grin:

1 like

Lelijk en leuk zitten soms erg dicht op elkaar :yum: gefeliciteerd met deze veelbelovende uitbreidingen :+1:

Nou, deze vind ik dan weer wel mooi en leuk:

18 likes

Maat het is wel goed dat er correcties zijn en daarom vond ik je bericht zeer nuttig en liet me nadenken, daarna realiseerde ik me dat het idd erg overdreven was om zoveel foto’s te posten. Ik zal dat zeker niet meer doen.
Dus je reactie is wel nuttig geweest, we hebben erover gesproken en daarmee is het voor mij klaar.

11 likes

Maat, ik bedoel het woord, ‘Maar’.

2 likes

Of beide :sunglasses:

2 likes

Ik spreek de gerespecteerde heer Roedolf niet aan met, maat , dat vind ik niet zoals het hoort op ons gezellige forum. Vandaar even deze correctie. Maar vrienden onder elkaar spreken elkaar dikwijls aan met, maat. Dus het zou beide kunnen, zoals, Maar maat …

2 likes

Is goed maatje lol

1 like

Ben ik nog nooit tegengekomen, :slightly_smiling_face:

1 like

Eigenlijk niet meer incoming, hij is net binnen.
Heb de vreselijkste Frankenwatch van ebay gekocht, klopt echt helemaal niks van :see_no_evil:

Heb hem voor de gelegenheid ook maar met een aardappel gefotografeerd :innocent:
Binnenkant ook kansloos:

Maar stiekem is dit een Tissot 33.3 / Lemania 15’‘’ chrono uurwerk. Dus voor die paar tientjes heb ik weer een stapel donoronderdelen. Wijzerplaat en kast gaan in de kliko, rest in de donorbak :sunglasses:

11 likes

Dit is een marriage: Een zakhorloge - uurwerk in een polshorloge kast.
Ik vind het toch wel een interessant ding!

Nee, een 33.3 is een chronograafuurwerk, vandaar dat de secondewijzer op 9 uur zit. Normaal zit op 3 uur dan de minutenteller, maar dat is er bij deze afgesloopt.

1 like

O, ? Maar dan is de wijzerplaat daar al op aangepast…

1 like

Klopt, geen idee overigens waar die wijzerplaat vandaan komt. Niet van een Tissot, die hebben nooit zoiets gemaakt.

1 like

De opdruk ziet er wel oud uit!

1 like