Lijkt dezelfde kast te zijn als deze Exactus van mij met Landeron 248.
Verchroomde kast, maar prachtige vorm en draagt heel mooi.
Lijkt dezelfde kast te zijn als deze Exactus van mij met Landeron 248.
Verchroomde kast, maar prachtige vorm en draagt heel mooi.
Je bent niet de enige, die zich in deze Rado madness laat meeslepen…
Ik heb deze Rado Balboa incoming…
Maar eigenlijk ben ik nog blijer met deze, al heeft deze duidelijk afgebroken pootjes op de wijzerplaat…
Tot zover het minderen van NA’s…
Zou het een nieuw virus zijn?
Mjah
Ik blijf nog even bij de Russen. Had nog een automaat uurwerk liggen (voor 2,5 Euro gekocht), en lijkt me een leuke volgende stap na meerdere handopwinders.
Voor de kast en meer uurwerk:
Bij dezelfde verkoper ook een paar donoren gekocht zodat ik ook een kroon heb:
Nou had die verkoper ook no een setje Slavas met heel aparte wijzerplaat, misschien passen die wel in de Vostok huisjes die ik nog heb.
Op marktplaats ook een set oud handgereedschap gekocht. Een triebniet is me te duur, maar hier zat zowel een poising bankje, ruimers en een tool voor canon pinions bij. En dat laatste had ik echt nodig…
Deze vandaag op Ebay aan de haak geslagen
Een Remington Electra 23…volgens mij een goedkoop merk uit de 70s , op uurwerk staat Hong Kong, dus zal daar waarschijnlijk gemaakt zijn.
Ik viel vooral voor de kleuren van de dial
ben er net bij uitgekomen na verdere demontage dat er een afdekveertje op een deksteen ontbreekt. de oplossing was lijm de deksteen aan de vatting, bah bah. deksteen is los ondertussen maar nu dus ook te vervangen en na 2 uur schuifjes en laatjes open trekken heb ik het er nu wel helemaal mee gehad en dan nog niets gevonden van veertje dat past, heb ze wel maar niet in de juiste maat. Allez op zoek naar een 5606 mechaniek, grrrrrrrrrrrrrrrrr
Nog steeds doorschuiven?
Van mij mag je
Wat is dat er voor één? Twee kronen… waar dient de 2e voor? Ik zie geen wijzer voor een wekker of een inwendige bezel voor het duiken?
Staat zelfs op de wijzerplaat!
“Swiss Parts” : het BFG866-uurwerk
Wekker! Een variant van het bekende AS uurwerk. Je ziet de pijl van de wekker wijzer net links van het datum venster.
O ja, nu zie ik het! Altijd leuk, wekkers!
Is niet zuinig hoor, wel echt een schitterend horloge
Wablief? dat is… allee komaan.
Wat heb je nodig? Ik heb hier ook een doosje met allerlei veertjes, weet maar nooit
En intussen dus… weer wat spul incoming.
Dit vond ik heel leuk om te zien. Hier lokaal trouwens, als “hoopje onderdelen voor horlogemaker”. En er zit begot Rado bij! Voor 22 euro totaal.
Ook deze opgepikt voor een paar euro. Voorlopig nog geen nut voor maar ik zit al lang te loeren naar Gruen dus ooit misschien nuttig voor een depannage (hoi @Jenneke):
En dan, ja, het was onvermijdelijk… deze heb je ook wellicht zien passeren…
Het mag wel weer eens gedaan zijn. Maar goed, ik maak me geen illusies meer.
Inderdaad, een wekker… Kon ik niet laten…
heb zonet een seiko 5606 gekocht om uit te kunnen grabbelen want niet alleen veertje was te vervangen, ook deksteen doordat de lijm de rubis had ingevreten en tot overmaat van ramp liet ik dan zelf nog de deksteen van de balans vliegen uit frustratie n.a.v. de gelijmde deksteen. Dus seiko 5606 gekocht, t zal nu wel in orde komen denk ik
OMG die rado band dat er bij zit. Die is helemaal de max!
Yep maar we hebben er al een paar die er op lijken en dus dachten we “we gunnen LVA deze beauty”
- want dat is het he een echte beauty Nee alle gekheid op een stokje, hier is zoveel uitgegeven aan horlogerie dat het nu even de rem erop is van de moetens. Al zitten we nog naar 2 stuks te kijken die eventueel wel nog zouden kunnen en mogen als ze niet exuberant hoog eindigen.
Ah, een radium bommetje linksboven. Mogelijk een 885 maar denk een cal 704 (of familie).
Beste,
Heb je een betere foto van deze en wat wil je er voor hebben?
Vr gr