Hahaha ach zodoende leert men, had al een oud stukje proz van vinwat gevonden met wat mooie foto’s, dus mogelijk dat ik hem ter leering en vermaeck nog eens ga servicen.
Hebben jullie dat nou ook? Die veerton wordt vastgehouden met een bruggetje dat erg doet denken aan een batterij- bevestiging😅
Hahaha ja daar moest ik ook aan denken
Dat bruggetje dient er alleen voor dat de veerton er niet af gaat. De constructie is anders dan bij andere uurwerken
Twee vintage horloges incomming:
Een Omega Seamaster 120m Calypso uit 1981. Vernoemd naar het schip van de legendarische Jacques Cousteau:
En een vintage Movado triple date met een redial. Nog even op jacht naar een andere wijzerplaat om ‘m compleet te maken, maar ik vind de triple date look erg tof (als iemand een geschikte wijzerplaat heeft hoor ik het graag)
Uit Japan? Die ziet er goed uit. Die krijg je wel aan het lopen. Proficiat
Voor de naam Movado op de dial zal je waarschijnlijk een aanzienlijk bedrag kwijt zijn. Eerlijk gezegd vind ik het horloge er prachtig uit zien.
Misschien heb je 'm al gezien, er staat er een op Chrono24, met uurwerk. Als je het uurwerk los verkoopt met een flinke woekerwinst, hoeft het niet veel te kosten
Thanks dat is Idd een mooi exemplaar. Had ik nog niet gezien. Moet eerst even bekijken welk uurwerk erin zit. Heb ook een aantal wijzerplaten gevonden op eBay voor minder, maar ook in een veel slechtere staat :

Lekker lowballen voor zo’n plaat. Er hoeft er maar 1 toe te happen…
Er zijn verschillende afmetingen als het goed is. Dus eerst even achterhalen welk uurwerk erin zit en of er überhaupt een Movado uurwerk in zit. De verkoper had het uurwerk niet gezien of gecontroleerd namelijk. Daarna de wijzerplaat opmeten en op jacht naar een wijzerplaat. Misschien past er ook wel een op van een andere merk? Dat gebeurde vaker toch destijds? Dat bepaalde fabrikanten kasten, uurwerken en wijzerplaten maakten en dat er verschillende merken op vermeld waren?
Er zit honderd procent zeker een Movado 473 of variant daarop erin. Vaak gesigneerd met 470, omdat dat het basisuurwerk is.
De triple date weergave wordt geregeld door een bovenliggende module, ik heb er nog een paar liggen zelfs. Het is echt een kwestie van een paar schroeven losdraaien en je hebt de module los van het uurwerk.
De verhoudingen zijn een “dead giveaway”, er zijn geen andere uurwerken met diezelfde verhoudingen, terwijl ook de kast duidelijk Movado is.
Wijzerplaatformaten luisteren heel nauw…
Het is niet zo dat andere fabrikanten wijzerplaatjes maakten met de correcte maten. Wel werd er vroeger weleens aan rebranding gedaan. Merken als Cartier kochten elders in en lieten hun eigen merknaam stempelen op de wijzerplaat.
Ja idd dat vertelde je! Vandaar eerst even opmeten want elke tiende van een mm kan verschil maken of het wel of niet gaat passen.
Ja, gevonden op de veilingsite Jauce, er zijn heel veel kapers op de kust voor de goedkopere exemplaren, maar het is uiteindelijk gelukt.
Ik haal de KS straks op.
Sow dan. Lekker hoor!
Een reissue met een 6L (lekker plat) automaat en strakke metalen band met solid links die lekker aansluit zou zeer geslaagd zijn.
Seiko heeft echt nog verstopt goed in de back catalogue. Nu alleen hun huidige productie terugbrengen naar de gouden tijd.
Met de King Seiko lijn zijn ze hier in iedergeval goed mee bezig.
Deze orginele vintage gaat in iedergeval op de ‘optie’ lijst. Erg lekker modelletje.
Ik zie de foto graag voorbij komen van je NA
Gaaf. Mooie vangst! Bijzonder de 31jewel
Dank je, ik kende het model nog niet, ik kwam em toevallig tegen.
Dit model kom je inderdaad niet zo vaak tegen.