Uiteindelijk moet het een 198.0042 worden.
Owww, mooi
Bijzonder. In eerste instantie dacht ik dat de wijzerplaat mist maar bij nader inzien denk ik dat hij zo hoort. Wat denk jij?
The Felsa Bidynator movement (here caliber 690, the second generation of “Bidynator” movements), was the first one, to wind in both rotor directions. It is the precessor of the modern selfwindig wristwatch.
|A/h:|18000|
|Number of jewels:|17|
|Escapement:|Pallet lever|
|Balance types:|Nickel screw balance|
|Shock protection(s):|Incabloc|
|Balance bearing / direction hairspring:|Clockwise|
|Adjust mechanism:|Swan neck|
|Features:|* SCD (direct center seconds)
- AUT (selfwinding)|
|Production period:|1947-1960
Wordt verwacht, een king seiko 4502-7001.
Dit is een opknappertje met waarschijnlijk een gebroken veer, ik hoop dat de kast op te knappen is met wat poetsen, ook moeten er weer zwarte lijntjes op de wijzers komen.
Ik ben benieuwd.
Je moet wel flink poetsen wil je weer een laagje goud op de doorgesleten plekken krijgen
Maar hij zal evenwel flink opknappen van een poetsbeurtje, die verkleuringen laten het erger lijken dan het is.
Dat klopt helemaal.
Maar ik heb ook nog een setje liggen om te verzilveren, vergulden en verzinken.
Het werkt met vloeistoffen, en een pen waarin twee batterijen geplaatst kunnen worden.
Aan de onderkant van de pen moet een lapje stof worden gedaan die in de vloeistof is gedoopt en aan de bovenkant van de pen zit een stukje draad met een stekkertje die aan het horloge vastgemaakt moet worden.
Via de stroom wordt dan een laagje verguldsel op de kast achtergelaten.
Ik heb het ooit jaren geleden gekocht bij Hobbyklok, maar nog nooit gebruikt.
Ja dat setje ken ik, heb ik ook liggen Heb er wel eens wat dingen mee verguld en vernikkeld. Heb er alleen nog een adaptertje bij zodat hij ook op 230v werkt. Werkt best goed. Enige wat uiteraard lastig te controleren is hoeveel laagdikte je er uiteindelijk op hebt zitten.
Heb nog niet geprobeerd om stukjes missende plating bij te werken. Doordat het setje alleen met 24k goud werkt kan het zijn dat je kleurverschil krijgt omdat vergulde horloges vaak 18k verguld zijn. Geen idee hoe opvallend dat is
Af en toe wil je ook eens wat anders. maar ik wil wel connecties blijven houden met Seiko, dus heb ik eens in het programma van Orient gekeken.
En wel de Orient AAA DeLuxe KingDiver O10509
Het is wel een gokje, maar het zijn er twee, die naar hier komen. De ene doet het niet, maar ziet er prachtig uit, de andere doet het wel, maar daar is de kast slecht van. Het is voor eind jaren 60, begin 70, dat dit horloge gebouwd is, een fors horloge, met 42mm en een lugbreedte van 22mm.
Schijnt een best ingewikkeld horloge te zijn, en naar wat ik ervan gehoord heb, zitten er best wel wat Seiko componenten in dit uurwerk verbouwd, de Orient 4950. Schijnt een beetje op de 83 serie van Seiko te lijken. Als het goed is, komen deze volgende week binnen vanuit Japan.
Helaas heb ik wel verzuimd de foto op te slaan, dus even voor de vorm een plaatje van internet…
Oriënt schijnt ook erg goed horloges te zijn. Ben benieuwd wat je aantreft.
In de jaren 60-70 hebben ze samen met Seiko fabrieken gehad, die uurwerkjes maakten. Om die reden zitten er dus ook Seiko onderdelen (diashock) in hun uurwerkjes. Dat is de link naar Seiko… En tegenwoordig is Orient onderdeel van Seiko, waarbij Orient als onafhankelijk merk blijft opereren. Ze maken nog steeds hun eigen uurwerkjes (dus inhouse movements!). En toch zijn er maar een paar modellen van Orient, die een Seiko uurwerk in hun kast hebben.
Deze Seiko 6106-8600T. Nu ben ik er niet zeker van of het een 8600T is maar 6106 is het zeker.
Hij behoeft wat TLC met een passende nieuwe band want deze past nèt niet echt lekker.
Ik weet ook niet of de wijzerplaat zwart is of donkerblauw. De foto’s zijn slecht.
We gaan het zien.
Ook deze Seiko diver Quartz Professional 200m is een NA. Ik vermoed dat het een damesmodel is maar ik heb, naast deze foto, verder geen enkele informatie erover. Noch weet ik niet of hij/zij loopt. Het was een pakket met diverse horloges. Deze leek mij de meest interesseante. Een gokje dus.
Weet iemand welk type/model het is?
Dames Seiko zo te zien.
https://www.ebay.nl/itm/1985-Seiko-Quartz-Diver-Professional-200M-Vintage-Watch-34mm-/204336132764?mkcid=16&mkevt=1&_trksid=p4429486.m46890.l6249&mkrid=705-154756-20017-0
Dat zou hem zomaar eens kunnen zijn. Mijn dank!!
Graag gedaan, Google lens werkte eens een keer
Zolang je maar zorgt dat er voldoende ventilatie is.
Er komt cyanide vrij bij dat electrolyse proces