Zo is het!
Mooi man, jammer dat je er niets aan hoeft te doen🫣
Deze vond ik zo gaaf die moest gewoon in mijn bezit 30t2 uurwerk uit 1939 helaas wel een redial “ gerestaureerde wijzerplaat “ maar ach is het geen plaatje?
Mooi hoor!
Deze miste echt nog in de verzameling van 516’s, een groene.
Foto’s gemaakt met een aardappel, dus wel een beetje spannend.
Mooi hoor en ik weet zeker dat hij als nieuw eruit komt tezien als jij hem onder handen hebt gehad.
Mooie aanwinst. Ik dacht dat je zo’n beetje alle uitvoeringen al wel had. Zo af en toe toch weer een bijzondere uitvoering vinden houdt de zoektocht spannend
Nu nog de groene met sunburst, en de groene met geslepen banen, en…
Hier incoming een Tissot “marine standard”, een waterdichte tank uit omstreeks 1941. Vrij ongebruikelijk aan dit exemplaar is dat het een vergulde kast heeft.
Helaas wel met het grote nadeel van verguld: doorgesleten plekken
Bijzonder ding. Mooi wijzerplaatje
Waterdichtheid heeft een positief effect op de levensduur van een wijzerplaat. Je ziet dat normale tankjes door het volledige gebrek aan waterdichtheid bijna altijd half vergane wijzerplaten hebben doordat er vocht in het horloge is gekomen. Bij deze dus niet
Overigens kan het ook juist averechts werken. Je ziet ook de nodige duikhorloges met vochtschade, omdat mensen denken dat die dingen na 30 of 40 jaar nog steeds waterdicht zijn en ermee de zee in duiken
Niet naar de bekende weg vragen lassale.
Deze (vergulden) tank nodigt gelukkig niet direct uit om ermee het zwembad in te duiken
Nee niet echt
Prachtige wijzers.
Mooie aanwinst
Ik wist hier van maar desalniettemin een mooie en bijzondere aanwinst
Railway watch.