Vintage incoming (Deel 1)

Zo is het!

1 like

Mooi man, jammer dat je er niets aan hoeft te doen🫣 :rofl:

1 like

Deze vond ik zo gaaf die moest gewoon in mijn bezit 30t2 uurwerk uit 1939 helaas wel een redial “ gerestaureerde wijzerplaat “ maar ach is het geen plaatje?

20 likes

Mooi hoor!

Deze miste echt nog in de verzameling van 516’s, een groene.
Foto’s gemaakt met een aardappel, dus wel een beetje spannend.

21 likes

Mooi hoor en ik weet zeker dat hij als nieuw eruit komt tezien als jij hem onder handen hebt gehad.:+1:

1 like

Mooie aanwinst. Ik dacht dat je zo’n beetje alle uitvoeringen al wel had. Zo af en toe toch weer een bijzondere uitvoering vinden houdt de zoektocht spannend

1 like

Nu nog de groene met sunburst, en de groene met geslepen banen, en…
:grin: :grin:

1 like

Hier incoming een Tissot “marine standard”, een waterdichte tank uit omstreeks 1941. Vrij ongebruikelijk aan dit exemplaar is dat het een vergulde kast heeft.
Helaas wel met het grote nadeel van verguld: doorgesleten plekken :grimacing:

18 likes

Bijzonder ding. Mooi wijzerplaatje

1 like

Waterdichtheid heeft een positief effect op de levensduur van een wijzerplaat. Je ziet dat normale tankjes door het volledige gebrek aan waterdichtheid bijna altijd half vergane wijzerplaten hebben doordat er vocht in het horloge is gekomen. Bij deze dus niet :grin:

Overigens kan het ook juist averechts werken. Je ziet ook de nodige duikhorloges met vochtschade, omdat mensen denken dat die dingen na 30 of 40 jaar nog steeds waterdicht zijn en ermee de zee in duiken :grimacing:

2 likes

Niet naar de bekende weg vragen lassale. :wink:

2 likes

Deze (vergulden) tank nodigt gelukkig niet direct uit om ermee het zwembad in te duiken

1 like

Nee niet echt :laughing:

1 like

Prachtige wijzers.

1 like

Vintage credor !

16 likes

En nu zonder aardappel:

29 likes

Mooie aanwinst :+1:

2 likes

Ik wist hier van maar desalniettemin een mooie en bijzondere aanwinst :+1: