Ik ga voor de andere nog een andere spoel zoeken. Eigenlijk is die ook weer te mooi om te slopen. Bovendien zit daar nog de originele bracelet bij… Maar deze vind ik mooier, dus mocht die weer lopen. Ondanks dat het een SGP-versie is, maar die zit er nog goed op.
Wordt verwacht: twee maal Seiko Lord Matic Special.
Ze werden gemaakt in de Daini Fabriek, deze twee zijn voorzien van het 5206 sneltikker uurwerk. (28800)
Lord matic 5206-5030
Lord matic 5206-5010
Och ja, er bestaan ook nog Special modellen van de King en Grand Seiko, maar die vallen in een hogere prijsseklasse.
Ik heb ook wat vintage gereedschap incoming, allemaal origineel Seiko…
Nice
Leuk als je thuiskomt en de pakketdienst is geweest…
De dozen zijn helaas niet meer alles, maar de inhoud wel…
Hoe is jouw Japans?
Net zo goed als mijn Chinees. Arigato! Sushi!
De bovenste doos is een glazen spanner om glazen van horloges te nemen en te plaatsen.
De onderste zijn uurwerkhoudertjes in diverse maten. Maak er al meteen gebruik van!
Gefeliciteerd! Dat is lekker werken met het juiste gereedschap!
zit er nou een citizen houder in rechts onder…??
Yep! En dat is geen schande. die zal ik waarschijnlijk toch nooit gebruiken…
Yema TV
Zal nog wel effe duren voordat ie er is.
Mooi project voor als de zomer voorbij is.
Ben wel geïntrigeerd door dat stukje horlogeband dat er nog aan zit…
Geen likes meer, maar mooie uitdaging voor een mooi uurwerk.
Vastgekoekt met groene derrie aan de pushpin. Had ik vandaag…
Tot zover mijn verheugen op deze NA…
Wel grappig trouwens, ik heb deze doppen ook, maar dan om bezels te persen:
Lijkt me ook wat gek dat uurwerkhouders schroefdraad in het midden hebben, maar als het werkt dan werkt het
Ach, er leiden meer wegen naar Rome… Ieder gereedschap kun je op meerdere manieren gebruiken, ook als het daarvoor niet eens bedoeld is… Op de mijne zit geen schroefdraad, maar dat wil niet zeggen, dat je ze niet als pers kunt gebruiken… Je brengt me op ideeën!