Vintage incoming (Deel 1)

Dat is niet een heel erg moeilijk klusje, ik heb het ook al eens gedaan. Maar je moet wel opletten, wat je doet. En niet ieder uurwerkje is zo gemakkelijk.

De condensator is partnr. 3024.23R

1 like

Ik heb zojuist deze Cimier sport Chronograph incoming. Er is nog wel wat werk aan, het horloge loopt niet goed en de kleine wijzers ontbreken, maar voor die prijs kon ik het niet laten liggen…

15 likes

Grappig. Heb zijn voorvader uit de jaren 60

10 likes

9 likes

Best een aardig merk in de sixties - dit is bijvoorbeeld een oude dresser van Sigma, en ik heb ook nog een Sigma-Valmon in de horlogedoos :slightly_smiling_face:

11 likes

Het zou me niets verbazen, als deze beide horloges niet eens vintage zijn. Zien er redelijk modern uit. En waarschijnlijk beiden quartz. Niet dat daar iets mis mee is, hoor! Ik heb er zelf diverse van.

Maar iets vintage noemen is ook een manier om hun spullen te verkopen…

Wauw, dat zijn nog eens “echte verkoopargumenten” om een versleten nep lederen bandje te tonen :wink:
Je zal van deze merken waarschijnlijk ook niets terugvinden. Ze worden plakmerken genoemd. Als ze het doen, dan heb je niet te veel betaald, als ze het niet doen, dan is het te veel…
En dat is dan leergeld. Als je ervan houdt en dit cool vindt, zeker doorgaan. Maar voor mij zou zo’n advertentie genoeg zijn om gillend weg te rennen (spreekwoordelijk dan…). Een bandje kan wel vervangen worden, maar zou de waarde van dat horloge waarschijnlijk overstijgen…

Gruen met een 21 jewel inhouse movement gemaakt in de US Norwood factory. Funky 1950s design met een wijzerplaat met glimmertjes (gok diamantjes). En nog leuker, met inscriptie achterop met iets van USS Yorktown.

20 likes

Ik vind zo’n inscriptie vaak juist erg mooi. Geeft het horloge meer geschiedenis.

Niet echt mijn stijl, maar als verzamelaar kan ik me voorstellen, dat je zoiets zou willen. Al zou ik het verhaal achter dit horloge waarschijnlijk nog meer waarderen. Dus ik vind het een mooie aanwinst voor je collectie, Jenneke!

1 like

Dan heeft de vorige eigenaar waarschijnlijk op deze boot gevaren 🫡

USS Yorktown

IMG_3482

5 likes

Ja, dat is de juiste.

1 like

Horloge met tv remote. Dat is iets nieuws voor me :sweat_smile:.
Werkt het ook, of is daar een tv uit een overeenkomstig tijdperk voor nodig?

Toch nog even die Dubbele naamgenoot ook opgegraven uit de doos, poeh dat was toen best een super plat model! :male_detective:

Deze vond ik altijd te smoezelig om te dragen dan wel te verkopen, maar ondertussen is zo’n wijzerplaat haast net zo populair als spijkerbroeken met gaten :yum:

7 likes

Daar is wel wat van te maken, Don!
Ik vind de secondewijzer heel mooi.
Lekker plat, smalle rand.Als je daar een knallend bandje op zet staat ie prima bij je spijkerbroek :grinning:

1 like

Gaat bij mij echt niet gebeuren Boris :innocent:…ik mis daarvoor het doorzettingsvermogen van Lex en nog wat technisch getalenteerden. Daarnaast ben ik niet meer zo van de dressers, en doublé ligt bij mij ook meest op de rug :yum:

1 like

M’n eerste Oris gekocht:

Inclusief factuur van de horlogemaker welke hem heeft onderhouden, ik ben enthousiast! :blush:

13 likes

Gefeliciteerd met je prachtige uurwerk, veel draagplezier :+1:

1 like

ik vind em anders best fraai hoor.

1 like

Ik ben er helaas vrij zeker van dat dit een Mumbay special is en geen enkel origineel Oris onderdeel bevat :grimacing:
Zou hem terug sturen als je die mogelijkheid nog hebt.

4 likes

Dat zou jammer zijn, zijn die met een FMS handopwinder? Zal ik even nachecken of dat het geval is…

1 like