Als het goed is nu wel
Gelukt!!
Oef; daar is Bob de Bouwer bezig geweest zo te zien
Ongeveer een jaartje geleden vond ik op ebay een Zenith zakhorloge, made in France en voorzien van Incabloc,
Nu kwam ik er weer eentje tegen, weer met dezelfde Franse kast, maar nu met een ander kaliber Zwitsers uurwerk.
Deze wordt verwacht.
Volgens mij een penanker
ELKA ! Ik ben een beetje een sub- collectie gestart.
Na een stuk of vier begint het een thema te worden
Al enkelen zijn zonder kast binnengekomen. Misschien omgesmolten gouden kastjes?
Het volgend zakhorloge is niet bepaald van edelmetaal…
De naam ELKA staat onderaan op de wijzerplaat.
Ook de andere Peseux is niet moeders mooiste.
Ik ben benieuwd wat ik ervan kan maken!
Weer een leuk zakhorloge gevonden voor vijf tientjes.
Alles schijnt te werken, de bovenste kleine wijzer ontbreekt maar het asje zie ik nog zitten. het zakhorloge is 56mm groot.
Koopje voor 50 euro
Ja dat klopt, de verkoper had drie stuks in de aanbieding.
Op de andere twee werd meer geboden, die gingen voor €75 weg.
Vind ik ook niet duur. Het zijn natuurlijk geen super draagbare polshorloges maar het blijft een mooi stukje antieke techniek.
Prachtig! Maar de spiraal ligt wel wat scheef…
Goed gezien. Ik zal het wel bekijken als het binnen is.
Bij deze zat de spiraal ook scheef. Zat vast om dat hoekige uitsteeksel van de balans brug waar de spiraal is vastgemaakt. Gekocht als defect, spiraal los gewipt en hij liep weer.
Dan heb je geluk gehad.
Dat is ook een hele mooie chrono.
Wat voor materiaal is het? Is dat roest?
Zoals mijn forumnaam al doet vermoeden ben al sinds de 80er jaren een groot fan Tottenham Hotspur, en grootste rivalen van de Spurs zijn onze buren uit Noord Londen Arsenal.
Nu is het zo dat mijn beste vriend in Engeland supporter is van Arsenal, ik was een paar weken geleden weer eens te gast bij hem en daarom ga ik dit als dank daarvoor opsturen na een service en bandje natuurlijk, een Arsenal horloge ( heeft buiten de naam niets met de voetbalclub te maken uiteraard)
En deze veiling gewonnen met dank aan @Macx
Citizen! I love Citizen!!
Ja, zo te zien wel🙄