Vintage incoming (Deel 2)

Goed gezien, Wilko!
Natuurlijk kan ik de diameter niet beoordelen, maar als die 17’‘’ is zou het misschien ook deze kunnen zijn ?

Bron: Uhrforum.de
Maar misschien maakt het qua onderdelen niets uit (?).

3 likes

Ik was het niet :innocent: mooie buit weer :ok_hand:

1 like

Weer een ELKA! Naast de wekkers begint dat een subcollectie te worden…:roll_eyes:

15 likes

Ik ook niet, denk ik :grin:

Maar ik was wel deze :face_with_peeking_eye:

… en nu ga ik een waakhond moeten kopen, want god weet wie hier er nog op die zat te azen… :sweat_smile: :joy:

Wachten tot die binnen is in het warenhuis en hopelijk intussen niks anders dat in het oog springt. Alweer.

11 likes

Die lijkt er ook sterk op, kan ook die zijn mocht het een 17 ligne zijn. Misschien dat de nodige onderdelen inderdaad gelijk zijn, werd wel vaker gedaan bij uurwerken met net verschillende buitendiameters.
Kalibernummers bij die oude fhf’s is sowieso een beetje een rommeltje dus de juiste onderdelen vinden kan even stoeien zijn.

2 likes

Een hele mooie Seiko Patrick, al het zover is dan wordt het hier ook graag gezien.

1 like

Geen tijd on te sleutelen door allerlei prive projecten, maar wel tijd om te kopen :sweat_smile:

Vandaag deze Exactus binnen gekregen. Loopt niet en zal een service nodig hebben. Weet nog niet wat ik met het glaasje doe. Zo’n loepje erin vind ik persoonlijk nooit zo mooi. Denk dat ik hem vervang door een glaasje zonder.

11 likes

Zou ik ook doen, is ook niet mooi dat loepje, maar zou het glaasje wel bij de horloge houden

Je woont te ver van hier, :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Catch of the day…

Nu maar hopen dat er daadwerkelijk veren in de doosjes zitten :rofl:

14 likes

Hey……. Heb jij ze gekocht. Had ze ook gezien.

Vandaag een Emo ultra flat dress Watch binnengekregen en een Tidus.

Beide zijn meer projectjes dan gehoopt. Maar goed, weer een uitdaging. De Emo is volgens mij al aan geprutst ofzo. De balans tikte tegen het anker aan en nam hem niet mee. FF snel de balans gepakt en met een hoop gepruts hem erop gekregen. Horloge tikt, maar de wijzers lopen niet mee. Tevens kan ik de wijzers niet verzetten. Uittrekken van de stem lukt wel maar opwinden ook niet. De wijzerplaat zit op drie uur wat vuil. Op de foto lijkt het erger dan in het echt. Met wat geluk is het te poetsen. Zit een P7010 uurwerk in. Heb al gezocht maar kom er niet uit wat het merk is. Iemand een idee?

Tevens nog een Tidus. Gewoon omdat ik hem leuk vond. Stem met knop mist helaas. Moet op zoek naar oud materiaal. Teven is het glaasje vergeeld en zit er een barst in. Zou leuk zijn als ik daar een nieuwe voor kan vinden want de wijzerplaat is nog heel mooi. Het uurwerkje deed verwoede poging om te lopen met de blaasbalg, maar is zwaar vervuild en met een paar tikken stopt het weer.

10 likes

Peseux! Maar deze lijkt me vies maar niet dramatisch slecht eigenlijk.

Ken dit uurwerk niet. Beetje kwaliteit?

Ja hoor goede uurwerken mijn inziens

Weet iemand waar je vierkante kunststof glaasjes kan kopen? Ik heb er laatst een heel aantal in een lot gekocht, maar was particulier en zit niet de juiste maat bij. Rond is makkelijker te vinden :sweat_smile:

1 like

Welke maat heb je nodig?

Anders kreeg ik bezoek van een knokploeg? :rofl:

Maar nu gedaan. Pakketje wordt samengezet, de zoekopdrachten zijn weg, Buyee notificaties uitgezet en app van het scherm weg. Wachten op de factuur van de douane en klaar :sunglasses:

4 likes

Een mooie, verdient n.m.m. inderdaad wel een nieuw glaasje.
Maar is het misschien geen Fidus ?

2 likes

Scherp!

Ja scherp :see_no_evil::woozy_face::hear_no_evil::blush: