Vintage incoming (Deel 2)

Je woont te ver van hier, :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Catch of the day…

Nu maar hopen dat er daadwerkelijk veren in de doosjes zitten :rofl:

14 likes

Hey……. Heb jij ze gekocht. Had ze ook gezien.

Vandaag een Emo ultra flat dress Watch binnengekregen en een Tidus.

Beide zijn meer projectjes dan gehoopt. Maar goed, weer een uitdaging. De Emo is volgens mij al aan geprutst ofzo. De balans tikte tegen het anker aan en nam hem niet mee. FF snel de balans gepakt en met een hoop gepruts hem erop gekregen. Horloge tikt, maar de wijzers lopen niet mee. Tevens kan ik de wijzers niet verzetten. Uittrekken van de stem lukt wel maar opwinden ook niet. De wijzerplaat zit op drie uur wat vuil. Op de foto lijkt het erger dan in het echt. Met wat geluk is het te poetsen. Zit een P7010 uurwerk in. Heb al gezocht maar kom er niet uit wat het merk is. Iemand een idee?

Tevens nog een Tidus. Gewoon omdat ik hem leuk vond. Stem met knop mist helaas. Moet op zoek naar oud materiaal. Teven is het glaasje vergeeld en zit er een barst in. Zou leuk zijn als ik daar een nieuwe voor kan vinden want de wijzerplaat is nog heel mooi. Het uurwerkje deed verwoede poging om te lopen met de blaasbalg, maar is zwaar vervuild en met een paar tikken stopt het weer.

10 likes

Peseux! Maar deze lijkt me vies maar niet dramatisch slecht eigenlijk.

Ken dit uurwerk niet. Beetje kwaliteit?

Ja hoor goede uurwerken mijn inziens

Weet iemand waar je vierkante kunststof glaasjes kan kopen? Ik heb er laatst een heel aantal in een lot gekocht, maar was particulier en zit niet de juiste maat bij. Rond is makkelijker te vinden :sweat_smile:

1 like

Welke maat heb je nodig?

Anders kreeg ik bezoek van een knokploeg? :rofl:

Maar nu gedaan. Pakketje wordt samengezet, de zoekopdrachten zijn weg, Buyee notificaties uitgezet en app van het scherm weg. Wachten op de factuur van de douane en klaar :sunglasses:

4 likes

Een mooie, verdient n.m.m. inderdaad wel een nieuw glaasje.
Maar is het misschien geen Fidus ?

2 likes

Scherp!

Ja scherp :see_no_evil::woozy_face::hear_no_evil::blush:

Maat is 180 x 210 en dan zit er een bolling in. Niet plat.

1 like

Zal zo eens in de bak met vormglazen spieken…

1 like

Jij ook al? Mijn partij staat klaar voor te verzenden… Alles uit de volglijst gehaald, dus voorlopig geen Buyee meer :innocent:

2 likes

Ja, het moest al lang eens genoeg zijn. Die NCC was weer zo eentje van “zo kom ik er wellicht nog lang geen tegen” waardoor de uitzonderingskaart nog maar eens getrokken werd.

Er zijn gewoon veel te veel coole Rados. En een verzameling zoals @Vintagewatchstuff nastreven, dat is een brug te ver. :sweat_smile:

1 like

Dat heb ik nou met Seiko…Even de rem erop. En ook wat horloges verkopen, want het begint hier qua persoonlijke collectie ruim over de 200 te gaan… Gelukkig komt de Rikketik eraan. En nog wat vrije markten…

2 likes

Is volgens mij een dames horloge. Ik kan het verkeerd hebben, maar ook ik werd aangetrokken door de aparte kast vorm. Bij natrekken leek deze echt aan de krappe, dus dames kant. Ik hoop dat ik het fout heb :thinking:

Dat stadium heb ik ook bereikt nu. Eens kijken welke dus… Er staan er al een 5tal lopende in het vizier. Nadeel is dat het grote merendeel van de inventaris niet of slecht lopend zijn, en die verkopen is te gek.

Stevig :sweat_smile:

Ik vroeg het me ook af maar kon niet meteen info vinden of er überhaupt een specifiek damesmodel van gemaakt was, en de grootte van de kroon en het vergelijk met de andere horloges op de foto deden mij toch maar de gok nemen. De 404 “mannen” is alvast 42mm op zijn breedste punt. Hij is merkbaar groter dan de Elegance op de foto (rechts) die 35mm zou moeten zijn. We zullen het moeten merken :crossed_fingers:

4 likes

Dat moet goed komen. Ah, ik zie het al: de dames versie is de 444. Foutje is blijkbaar zo gemaakt :face_with_peeking_eye:

2 likes