Vintage incoming (Deel 2)

Vraag het zelf maar even, jij weet precies wat je nodig hebt.

Je hebt gewoon gelijk, maar dat heeft ook te maken voor de tijd die je vrij hebt om de horloges in orde te maken. Had jij zoveel tijd ter beschikking als ik, dan was dat ook anders voor je. Als hier zeg maar 20 horloges binnenkomen is dat een kleine maand en ze staan allemaal zoals ze uit de fabriek komen. Jij hebt ook nog je werkzaamheden, en lieve kinderen die ook aandacht nodig hebben, etc etc ben toch jaloers op je hoor

1 like

En de laatste van vandaag:

Nu gaat het slot er weer even op :see_no_evil:

8 likes

Tot morgen vroeg en dan het slot weer er af volgens mij :sweat_smile: :sweat_smile:

5 likes

Projectje incoming.

21 likes

Nee maandag misschien :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar die Greiner van jullie is erg fijn, dus ja…

1 like

Hier is het omgekeerd eerder… als ik 20 weken heb is dat één horloge gedaan. En dan nog niet eens in fabriekstoestand :rofl:

We kunnen maar hopen op meer tijd zeker… hoop doet leven :smile: en soms wil je ook eens iets buiten doen, dat kost ook veel tijd en moeite maar buiten werken doet deugd.

20240921_175515_1

5 likes

Een mooie hoor! deze kun je lekker opkappen, wijzertjes en de kast, glaasje erop en even een beurtje geven, ik ben benieuwd.

1 like

Zeer mooie Tissot!!

1 like

Dank :+1:
En inderdaad, nieuw spanringglaasje, beurtje en hij kan er weer tegen :innocent:
Denk eigenlijk dat die wijzers vooral vies lijken door reflectie, maar we gaan het zien.

3 likes

Oei, is dat je tuin??? dat is ook niet even het gras maaien, die is een paar honderd meter diep. wat een rust heb je daar, heerlijk.

Optisch bedrog hoor, zo groot is die niet :smile: maar ja, rustig wel.

1 like

Twee niet lopende Tissot zakhorloges uit begin vorige eeuw met hetzelfde kaliber aan boord. Nr. 1 met een zilveren kast, Nr. 2 met een oversized nikkel/chroom kast en een beschadigde wijzerplaat.
Nr1 gaat in elk geval in de projectenbak, nr2 is een twijfelgeval, wijzerplaat een minpunt dus mogelijk in de donorbak.
Hangt ook een beetje af van wat er mis is met de uurwerken, zijn niet de fijnste. Fabrikant en type uurwerk onbekend, balanstappen flinterdun dus bijna altijd gebroken en nieuwe staven niet niet te krijgen. Je moet dus zelf iets fabriceren. Ik heb er een keer een gefikst door een fhf balansstaf te modificeren.

Benieuwd hoe het eruit ziet.

13 likes

Hoi, ik heb een Tissot zakhorloge opgeknapt, maar bij het verwijderen van de ketting heb ik de opwindstift afgebroken.
Misschien kunnen we onderdelen combineren?
(Ik ben er niet aan gehecht)

4 likes

Hoi Bas, dank voor je aanbod.
Alleen is dat een kaliber 43, die is een jaar of 25-30 nieuwer. Onderdelen zijn helaas niet uitwisselbaar met mijn incoming exemplaren.

2 likes

Vandaag een jeugdliefde nogmaals gekocht!!
Dit horloge heb ik in 1994 nieuw gekocht omdat mijn andere horloge gerepareerd moest worden.
Ik heb de Swatch nog steeds maar is in een gehavende staat en een geel verkleurde behuizing omdat ik het horloge heel veel gedragen heb. Nu kon ik er nog 1 kopen die ongedragen is en met de originele doos erbij!

16 likes

Jammer!

1 like

Bedankt ! Fijn dat je dat wist, nu kon ik een nieuwe tige halen en is tie weer compleet!!

1 like

Goed om te horen dat hij weer compleet is, top :+1::smiley:
Was eigenlijk ook te mooi om te slopen :blush:

1 like

Ik heb er nu dus een stuk of vier, geen 140​:scream::grin:

1 like