Kleine aanvulling:
In de Lycke zit inderdaad een Cortebert cal 590 uurwerk, waarvan de balans nog prima is. Het probleem is een gebroken opwindveer. Verder is het uurwerk heel smerig en vet, maar dat is met een service snel verholpen.
Van de Union/Nacar is de balans ook nog prima, maar is het lager- /deksteentje gebroken.
Dat zijn mooie zakhorloges.
Ik heb een poosje geleden ook een Lycke zakhorloge op mp gekocht, het uurwerkje is een Cortebert, net zoals die van jou.
PS. Harpoen is me al voor geweest.
Klopt, die verschillende namen is vreemd en suggereert een Frankenwatch.
Maar het is denk ik niet gezegd dat dit uurwerk iets met die Turkse Nacar te maken heeft
zo het laatste pakje is gearriveerd, alleen vergaten ze er een horloge en een band in te steken. Contact met online agent leverde op dat die idd nog in het warehouse in japan liggen. Dus die zullen dan nog moeten nakomen, grrrrrrrr
Voor nu zat dit in ons allerlaatste pakje tot aan de volgende verjaardag
vooral deze vinden we de max want hij stond geadverteerd als quartz, ik dacht dat @Plees of @LVA ook vroeg waarom een quartz. Wel omdat het geen quartz is, het is een eta automaat en toen het pakje vandaag aankwam, die gelijk ook open gemaakt en idd ons vermoeden was juist, een eta automaat
en dat was het dan. Sinds het pakje onderweg was, ook naar niets meer gekeken, de behoefte is er niet meer. Nu gaat het opwerken zijn wat er is en als dat tegen eind januari begin februari gedaan is dan zijn we net op tijd voor een maart - 2025 - verjaardagspakketje
Die lijkt er ook sterk op, kan ook die zijn mocht het een 17 ligne zijn. Misschien dat de nodige onderdelen inderdaad gelijk zijn, werd wel vaker gedaan bij uurwerken met net verschillende buitendiameters.
Kalibernummers bij die oude fhf’s is sowieso een beetje een rommeltje dus de juiste onderdelen vinden kan even stoeien zijn.
Geen tijd on te sleutelen door allerlei prive projecten, maar wel tijd om te kopen
Vandaag deze Exactus binnen gekregen. Loopt niet en zal een service nodig hebben. Weet nog niet wat ik met het glaasje doe. Zo’n loepje erin vind ik persoonlijk nooit zo mooi. Denk dat ik hem vervang door een glaasje zonder.