En vandaag nog een leuke kringloopvondst eraan toegevoegd: een Dubois 1785, 17 rubis. Loopt te snel. Veer was wel helemaal afgelopen.
We kopen hier gaan van allen nog horloges; daarom is dit topic ook zo leeg toch?
Ik ga daarom ook niet meer posten dat ik de sluitstukken van mijn collectie heb gevonden. Want dat zei ik een maand geleden ook al. Maar ik denk dat ik het nu zeker weet.
Echt heel mooi, een soort oversized Calatrava. Die had je niet mogen laten liggen.
Moet zeggen dat ik al een aardige tijd niets meer heb gekocht……… ligt wel een pakketje te wachten, maar is een donor voor onderdelen
Mooi spul Patrick!
Ik lees Freshman Orient…is dat het merk Orient?
Ja, Orient deed dat af en toe. Zette hun naam pas na het model.
Dat is aardig wat Kijk je uit met potentieel radium in de Nageur en palmares?
Zeker thx voor de waarschuwing!
Weer een tijdje geleden dat ik hier iets heb gepost. Ik koop zo nu en dan nog wat, maar niet zo als in de achterliggende periode. Ik heb vandaag twee horloges gekocht op Tradera, een Lagonda opknappertje en waar ik al een tijdje op wachtte omdat ik deze al een dag of zeven in de gaten hield, deze Eterna automatic, waarschijnlijk met bumper automaat, maar dat is niet zeker, stond niets over bij de beschrijving, maar bij mijn zoeken naar wat informatie over dit type, las ik telkens dat het een bumper automaat heeft.
Eterna werkt niet, maar onderdelen zijn in orde volgens de verkoper., maakt het wel spannend, ik hoop dat een service voldoende is. Gemaakt ergens tussen 1951 - 1960
Kast nog mooi scherp en weinig slijtage aan de gaatjes, niet uitgelubberd zoals je weleens tegenkomt
Dit is de Lagonda, zoals je kunt zien heeft het uiterlijk wat aandacht nodig, het uurwerk werkt, maar helaas is de stift afgebroken en het uurwerk heeft wat sporen van roest bij de stift, maar voor 5 euro verwacht ik ook niet veel, reserveonderdelen zijn ook welkom, ook hier is het weer afwachten wat er van te maken is.
Nu ik toch bezig ben, hier is een Atlantic, die ik vorige week heb gekocht om op te knappen.
Kan nog wel eens meevallen, het glaasje maakt het nogal wazig om te zien hoe de plaat erbij ligt, dus ook weer een verrassingspakketje, als het dan meevalt dan is dat fijn, en anders doen we het ermee.
Mooi, de kroon oogt een beetje scheef. Of zit de wijzerplaat los?
Ligt aan de foto-opname, zo te zien een beetje scheef op de foto.
Dus het ligt niet aan mijn wijn?
Nee, het ligt niet aan je wijn, het ligt aan de flexband, daardoor kun je zien dat het een beetje scheef staat.