Toch weer een gek horloge gevonden, geen idee wat voor uurwerk er in zit:
Grappig ding. Stijl oogt 1920’s, maar shock absorber? Ben benieuwd wat dat dan is
Ja en de lume lijkt me ook wat te licht voor radium, dus mogelijk het gewoon een of andere penanker, maar voor 3 tientjes is het altijd een leuke gok
Vermoedelijk zoiets, lijkt inderdaad een vroege vorm van schokprotectie op te zitten:
Geweldig! Proficiat!
Om toch kans te maken voor leuke koopjes zonder dat een zekere T-ikkeikke-im hem voor je neus wegkaapt… kalkoenpootjes en zenith. Dan blijft die er wel vanaf.
Hele mooie! Sproet-patina is altijd super.
Zeker
Klopt! Net zoals de cijfers. Verguld verwacht ik. Waarschijnlijk ooit opnieuw opgemaakt aan de subseconds te zien.
Brrr die mag je lekker houden inderdaad
Maar @Bram27 en ik kunnen lekker kibbelen, maar kunnen ook best goed met elkaar overweg.
Zo hebben wij wat inside jokes als de “BO” een begrafenisondernemers horloge (zilveren plaat, geen cijfers, geen datum en eigenlijk gewoon saai dus), maar ook de “RH” dat is een Robin Hood projectje, een armetierig kansloos horloge die het toch verdient om opgeknapt te worden.
Dus af en toe sturen we een Vinted linkje naar elkaar met de vermelding “RH?”
In dit geval schreef ik aan Bram “RH XXL?”
De reactie die terugkwam was “Jij uurwerk ik de kast” dus zo geschiedde het en Bram, goed nieuws, we hebben weer wat te doen
Ergens kreeg ik dat gevoel ook een beetje, maar meer door de iets te egale kleur. Zou die subseconds er anders uit moeten zien?
Nee, is ongeveer correct. Het is vooral gevoel.
Maar lijntjes staan anders, voelt als iets te zwart en Switzerland onderop de wijzerplaat (nog net te zien) is niet meer ingekleurd zwart.
Maar hier staan de lijntjes dus vergelijkbaar wat naar binnen geplaatst.
Hoe schroef jij het kroon en palrad los? Heb je daar merkspecifieke tools voor nodig?
Eigenlijk wel, maar ik gebruik een lompe pincet hiervoor.
Ziet er chique uit!
Deze komt mijn kant op. Zit een AS1130 uurwerk in (althans, daar lijkt het erg op).
Eens zien of hier wat leuks van te maken is of dat ik thuis nog een ander project er mee kan redden. Leuke cijfers
Inderdaad niet heel overduidelijk fout.
Kan misschien ook nog aan de foto liggen, soms zwarter dan in werkelijkheid.
Hé leuk, die trok ook mijn aandacht op Vinted, mooie opknapper
Deze komt ook. Heb hier nog wat nos uurwerken voor en mijn voumard poging van een aantal jaar geleden was mislukt op een probleem met de kast. Dus ronde 2.
Kon hem kopen voor 2 tientjes