Vintage incoming (Deel 2)

Japan made in plaats van made in Japan is al een weggevertje.
Een zgn Mumbai Special.

1 like

Dank!

Ik had niet goed opgelet inderdaad. Toen ik hem vastpakte voelde ik het direct.

Toch maar even bij jullie checken.

Nu maar hopen dat er geen Chinese quartz in de andere Citizen zit :laughing:

:sob: Barbaren. Jullie beseffen wel dat deze dame waarschijnlijk het formaat heeft van jullie duimnagel?

Dit is naast echte design, een nuttig iets wat het glas tegen stoten beschemd. Een “moderne” interpretatie dus van deze:

Ik verzin ook maar wat

Kijk, dat kan best mooi zijn. :+1: Heb al wat lopen zoeken naar kitscherige goudkleurige dames horlogebandjes die ik kan verbouwen.

6 likes

Ja, mijn middelste naam :sunglasses: :ok_hand:

1 like

Ha, ja sorry hoor Jenneke. Maar het beste design is nu eenmaal spraakmakend of controversieel.
:crazy_face:

2 likes

22 likes

Lekker hoor

Citizen setje (digitaal, handopwinder, en nu dus een automaat) compleet gemaakt tijdens de safety car.

15 likes

Deze. Uit het blauw.

13 likes

Update: Nou dat ging mooi. Geld retour van verkoper en de nepperd mag ik houden. Het is net kermis.
De Miyota 8200 automaat die er in zit is denk ik wel echt en loopt prima.

2 likes

Nice! Echteen juweeltje.

Ik had al 2x een NOS Marti en heb deze vandaag toegevoegd voor een erg fijne prijs.

10 likes

FE 233 -60 erin?

Kon het niet aflezen en heb snel beslist voor die 4 tientjes. Hier de foto.

Deze heeft wel datum, heeft de -60 dat ook?

5 likes

Ja, of een ander nummer, 233-66 of 233-68…

1 like

Leuk ding, lijkt me een FE 233-66 inderdaad, zijn leuke werkpaardjes hoor :+1:

3 likes

Ik heb een FE233/66 liggen die +2 uur per dag doet ofzo. Mijn kompas geeft niet aan dat hij magnetisch is. Heb hem vanwege de leuke wijzerplaat gekocht en geen idee hoe ik zo’n verschil moet compenseren.

Toch maar eens demagnetiseren. Zelf sleutelen, anders dan mooi reinigen, is (nog) niet aan mij besteed.

2 likes

Op de een of andere manier zijn deze uurwerken erg gevoelig voor magnetisme. Maar de spiraal kan ook vastgeplakt zijn… of sommige mensen blijven met de spiraal achter het middenrad hangen bij de demontage….

Ohja en ze bestaan in 18k en 21,6k tikgetal, dus er kan ook een verkeerde balans oid inzitten :joy:

2 likes

Ik ga slapen, zet zo mijn Rodania AS 1568 op 2 uur vannacht om te kijken of ik iets van het noorderlicht kan waarnemen.

Fijne avond heren!

4 likes

Sorry Jenneke! En dame(s).

2 likes