Mijn arme Seiko 5… Wéér een Royce, wederom op advies van @basvg en nu ook nog een automaat. De Japanner krijgt het rustig in de roulatie.
Heel gaaf!
Wat is het verhaal achter de wijzerplaat van die bovenste?
Dat weet ik nog niet. Het kan een spider dail zijn, maar ook iets anders. Ik ga het zien als het hier is. Ik vond het bijzonder genoeg om te kopen…
Die had je niet mogen laten liggen.
Vermoedelijk een Gruen quadron uit ca 1935-37 maar zit geen uurwerk foto bij.
Maar het zou deze kunnen zijn in rose gold filled met caliber 355.
Ha Jenneke, zijn alle dameshorloges al uitverkocht? En ga je nu de heren-Gruens erbij doen? Dan kun je nog even vooruit!
Een leuke hoor, deze!
Haha, nee hoor. Altijd al beide verzameld, maar de dames waren altijd goedkoper (dus heb ik meer). Collectie dames heb ik dus wat minder te wensen. En wat ik zoek, komt heel weinig van voorbij.
Dat je via tradera voor een schijntje een leuk horloge koopt en ze hem ongevraagd in dit doosje doen…
Laat er nou net een Certina uit (denk ik) die periode onderweg zijn naar me.
Door het Candino draadje kwam ik deze tegen op Vinted. Dus die is nu onderweg als kleinigheidje voor mijn wederhelft.
Groen wijzerplaatje voor onze Honeymoon naar Ierland
Sieraad om de pols
ETA bi-directionaal automaatje met semi-quick dateset.
Raar ding als geheel, maar wel geinige details. Ik ben benieuwd hoe deze in het echt is.
Cool model en goed gevonden. Dat is zeker een ‘tropical spider dial’, zie je vaker bij deze referentie 168.0063 (en die met datum) met zwarte wijzerplaten.
Zou het laatste echte inhouse constellation chronometer uurwerk van omega, de 1021, in moeten zitten.
Is niet een klein horloge trouwens
Deze zojuist van het pakketpunt gehaald:
De mainspring/opwindveer is sowieso gebroken. Geen idee wat voor uurwerk er in zit. Kan sowieso GP lezen onder de balans. @chi_kwadraat kun jij hem herkennen?
Verder heel veel krabbels van onderhoud. Denk zeker 8 tot 9 aantekeningen te zien. De oudste van 1957.
Lastig om zonder loep of microscoop te zien.
Zou zeggen een AS 1130?
Yes, dat zal hem zijn Tim. Thanks. Zal de balans er thuis eens afpakken. Zoekt wat makkelijker als je een veer nodig hebt
Ik zie een AS 1203.
Mooi horloge! Ik associeer “halcon”, qua taal, met Spanje. Klopt dat ?
Edit: Mikrolisk geeft dit:
Edit 2: “Halcón” is “valk”
Ik heb wel een idee “waar” deze vandaan komt. Maar waar de L voor staat geen idee, niets kunnen vinden.
Komt dit iemand bekend voor?
Thanks. Ik zal straks kijken of ik iets onder de balans kan zien. Met wat pech staat het onder de wijzerplaat. Dat moet het wachten tot ik hem oppak. Mag wel oppassen voor @Lexaf want die spaart vogels. Overigens klopt Spanje. Via Vinted gekocht. In Spanje kun je nog wel eens een leuke jumbo kopen. @basvg weet ze er inmiddels ook te vinden
Ah ja dat zal hem zijn