Vintage incoming (Deel 2)

Ik vrees dat dat eerder iets zegt over de kwaliteit van de informatie van Glycine als ze op basis van een foto - die inderdaad meer dan een beetje ruikt naar een redial - gewoon roepen dat die origineel is. Al kan het natuurlijk wel de originele maar heropgemaakte wijzerplaat zijn, daar zeggen ze niks over (en kunnen ze eigenlijk ook niet zomaar ff een oordeel over vellen). :slightly_smiling_face:

Mooi ding, daar niet van natuurlijk. :ok_hand:

1 like

Ja dat er aan gepoetst is lijkt me wel duidelijk. Kennisniveau bij Glycine daar durf ik niks van te zeggen, vriendelijke hulp is in ieder geval in orde. Volgens de verkoper was hij ook orgineel vandaar dat ik het heb nagevraagd.

Zo belangrijk is het ook niet voor een oud ding voor niet teveel geld natuurlijk. :wink: Leuk issie wel

1 like

Ik geloof ook wel dat het een origineel model is, maar de plaat zou ik niet vertrouwen, het lettertype van de seconden lijkt me niet echt van die tijd.

Maar idd als je hem leuk vindt dan dikke boeiend.

Dat dus, ze zeggen niks over de wp :smirk:

1 like

Vandaag dit mooie horloge binnen gekregen.
Na het open maken om te kijken wat voor uurwerk erin zit zag ik dit mooie stukje techniek zitten.
Ik zal van de week eens kijken of ik een val. nummer kan vinden en uit kan zoeken welk bouwjaar deze is.

10 likes

Mooi!!!

1 like

Na een tip van @Serge2, die wist natuurlijk dat ik al een Ruhla Chrono had met blauwe wijzerplaat op leer, hij dacht daar past wel een Ruhla Chrono met goudgele wijzerplaat op staalbij :grin:

Bod gedaan welke verkoper meteen accepteerde en nu maar afwachten ho het duurt voordat deze hier is uit Wit Rusland

15 likes

@wbcoupe

Nou je had dus helemaal gelijk…miskoop van de maand en dus een lesje geleerd

Foto van de achterkant…denk dat laatste service van dit horloge door een kit bedrijf :joy:

Deze gaat richting kliko :put_litter_in_its_place:

4 likes

Die is wel goed mishandeld. :rofl: Onderdelen laadje. Bandje ziet er wel goed uit!

Dat ziet er niet best uit!!!
Wat voor uurwerk zit er in?
Toevallig ST1187?? ik zoek nog een balanswiel met veer en brug.

Bandje is minstens even slecht hoor… Vissenleer denk ik

Durf het zo niet te zeggen, stuur me een PB en dan doe ik hem zo in de post voor je, helemaal gratis :+1:

Ik krijg in beeld dat u momenteel geen berichten wenst te ontvangen! :rofl: :rofl:

1 like

Ga zo kijken, zit nu in auto

Als het goed is nu wel

Gelukt!!

Oef; daar is Bob de Bouwer bezig geweest zo te zien :hammer: :carpentry_saw: :wrench: :screwdriver: :nut_and_bolt::grimacing:

3 likes

Ongeveer een jaartje geleden vond ik op ebay een Zenith zakhorloge, made in France en voorzien van Incabloc,
Nu kwam ik er weer eentje tegen, weer met dezelfde Franse kast, maar nu met een ander kaliber Zwitsers uurwerk.
Deze wordt verwacht.

15 likes

Volgens mij een penanker

3 likes

Deze komt er binnenkort ook aan Citizen 7 star heeft wat TLC nodig

14 likes