Vintage incoming (Deel 2)

Technos gezien weer niet afgekickt…

4 likes

Binnenkort verwacht, mijn eerste vintage chronograaf van Invicta, het zat samen met zeven anderen in een lot dat zojuist onder de hamer is geweest.
Een grandioos lot, met merken zoals Buren en Invicta Chronograaf en nog enkele andere die ik niet ken, maar ook met bekende merken zoals Atlantic, Skantic, Titanic, de Invicta Chronograaf, daar ben ik zeer benieuwd naar, het loopt niet, maar dan toch, ik krijg het misschien wel aan de gang, Buren is een goed merk volgens mij, dus een mooi lot met misschien wel leuke verrassingen, ik ben zeer benieuwd.

Dit stond bij de beschrijving:

8 st vintage herenhorloges

Buren Sport met doos: Handmatig. Tikt & loopt
Atlantic: Handmatig. Tikt & loopt
Rutina: Handmatig. Tikt & loopt
Invicta Chronograph: Handmatig. Loopt niet
Skantic: Handmatig. Tikt & loopt. Los in de kroon
Titanic: Automatisch. Tikt en loopt
MIKI: Loopt niet. Mist minutenwijzer
Clear watch: Verguld roségoud. Handmatig. Loopt soms

18 likes

Zo te zien ziet er alles ook nog goed uit!

2 likes

Ja, dat heb ik ook gedacht, ken jij het merk Buren?, ik ben erg benieuwd naar dat horloge, maar de Invicta dat is ook interessant, op internet heb ik wat informatie gevonden, komt ergens uit de 40 er jaren dacht ik, volgens mij is dit eenzelfde horloge als dat zo is, zit er een Landeron 48 kaliber in, zegt mij niets. ik heb weleens van Landeron gehoord maar weet er verder niets van.
Een mooi lot dat zeer onverwacht op mijn pad kwam, ik had nog tijd om wat research te doen en had daarna besloten om tot 300 te gaan, ik ben er nog een flink stuk onder gebleven, dus zeer content mee.
.

2 likes

Oude Invicta’s zijn wel mooi. In tegenstelling tot de bagger die ze tegenwoordig maken.
Er zit ook een schijnchronograaf met penanker uurwerk bij zie ik. Met BFG 670 of Brac 40 uurwerk.

4 likes

Om eerlijk te zijn weet ik nog vrij weinig van vintage horloges. Pas sinds een paar maanden ligt mijn interesse in vintage horloges. Dus elke dag leer ik wel iets bij op dit forum.

4 likes

Mooie vangst Wolter :+1:

2 likes

+1 !

2 likes

Die blauwe is mooi!

1 like

Ja. Hadden t patent op de microtor voor UG.

Gingen daarna samen / werkten samen met Hamilton.

1 like

Ja, ben het met je eens, die oude Invicta-chronograven zijn zeer aantrekkelijk, ik heb er 1 gevonden met een wat betere foto, als het goed is zijn deze twee hetzelfde, met een Landeron 48 kaliber.

6 likes

Dank je Friso, ik zat nog wel in twijfel, ik heb aardig wat geld uitgegeven aan die twee Longines, maar zulke loten kom je weinig tegen, en na wat onderzoek over de Invicta nam ik de beslissing toch deze kans te grijpen. En er zitten nog meer leuke horloges bij, ik heb ook nog geen Buren in de verzameling, dat is volgens mij ook een horlogemerk van goede kwaliteit. We zullen zien, maar ik ben wel erg benieuwd hoe het er in het echt uitziet.

2 likes

Dank je Lex.

Als je ruim onder de 300 bent gebleven heb je de duiten er wel uit denk ik zo. Functionerende Landeron 48 zit ook rond die prijs. En dan heb je er nog een heleboel bij. Zitten echt een paar mooie bij. Ik denk de Atlantic en Buren.

Tradera?

2 likes

Ja, Tradera, ik zag het aankomen en nog een halfuurtje te gaan, dat gaf tijd om wat rond te kijken op het web over de merken, daarna had ik besloten om tot 300 te gaan en heb het voor 232 € gewonnen.

4 likes

Mooie Ricoh horloges, ik heb onlangs ook een Ricoh dynamic wide gekocht maar die ziet er toch iets anders uit.

17 likes

afbeelding

Echt een mooie deal Macx. Ik heb nog even gekeken bij de verkoper, Bergkvist4, maar zo te zien heb jij gelijk alles gekocht wat ie had. Goed gedaan, zulke mooie lotjes kom je maar zelden tegen.

3 likes

Dankjewel lex, ja dit lot paste precies in mijn straatje, en dan ook nog een paar merken zoals Buren en die chronograaf daar ben ik zeer naar benieuwd wat het is en hoe het er in het echt uitziet.
Voorlopig ga ik niet meer naar Tradera, hoewel er wel een hele mooie Vintage Baume & Mercier Chronograph er aankomt, haha. maar dat duurt nog zes dagen, ik ben benieuwd wat die gaat opbrengen.

1 like

Mooie Ricoh zeg, nog niet vaak gezien met die rehaut :star_struck:

1 like

En er is hier weer een Dynamic Wide bijgekomen

17 likes