Vintage incoming (Deel 2)

Ik ben zo jaloers op de edit knop!

2 likes

Mooie score - leuke bracelets ook, vooral die van de 5 :+1:t2:

2 likes

Komt met de tijd, nog 6 maandjes geduld :rofl:

2 likes

Daar viel mijn oog ook op Don, dankjewel :smiley:

1 like

Incoming UG :grin:?

Geen makkies zo te zien maar wordt zeker en vast genieten om ze te restaureren, succes! :four_leaf_clover:

2 likes

Morgen hopelijk foto’s!

1 like

De kans gehad een interessant opknappertje binnen te halen.

Longines horloge uit de jaren 40 “Bullseye” oranje koperkleurige wijzerplaat

15 likes

Dat overkomt mij nou, zeg eens uhh, wekelijks :scream: :sweat_smile:
Dat is maar goed ook, want ik koop toch nog steeds (althans dat vindt vooral Mw. Lexaf) te veel.
‘Zo een had je toch al?’ is hier in huize Lexaf een regelmatig gehoorde opmerking.

Maar gelukkig gebeurt mij dat ook nog wel eens, af en toe.
Hoewel… een Longines? Geen dagelijkse kost. Goed gedaan Macx. En afgaand op wat ik de laatste tijd aan werk van je zie hier op HF, gaat ook deze klassieke bronzen bulls eye weer een hele gave beauty worden. Ik ben benieuwd naar de foto’s van het eindresultaat.

7 likes

Afgelopen week heb ik een (hoop ik) ook nog geslaagde deal gemaakt op (alweer) Tradera.

Zo af en toe zoek ik op goed geluk op de term ‘Leijona’. Daar komt bijna nooit iets bruikbaars uit rollen. De meeste respons, als die er al is, bestaat uit dames horloge en dan moet het een wel heel interessant exemplaar zijn, wil ik daar achter aan gaan. Soms wordt er wel eens een echt mooie Vintage Leijona aangeboden, die niet meer van hetzelfde is als wat ik al van dat merk heb, maar dan is de prijs daar vaak ook naar. Lees: veel te duur voor mijn vrekkige portemonneetje. Tot afgelopen week. Een nogal speciaal exemplaar.
Cliffhanger…

Voor ik verder vertel over mijn recente deal, eerst een stukje verzamel geschiedenis:
Ooit, inmiddels al enige jaren terug, kocht ik van mijn ‘vaste mannetje’ uit Finland via de Etsy site, nogal eens interessante lotjes horloges, waaronder, vanwege de Finse locatie, nogal eens iets van Finse merken, waaronder uiteraard ook af en toe een Leijona. Zo ook een keer een wat exotischer exemplaar van dat merk, namelijk een wat modernere (jaren 80?) titanium quartz Leona. Omdat ik -toen - vond dat ie niet in mijn collectie paste, heb ik die aan forumlid @Hadoe verkocht, die er tot op heden nog steeds blij mee is. Ik zelf heb al die tijd al spijt van mijn verkoop, maar het plezier dat Harry heeft met dat ding maakt veel goed.

Deze dus. (Foto Hadoe).

https://www.horlogeforum.nl/t/tk-leijona-uit-finland-quartz-horloge/332073

Mocht er ooit reden zijn om er een nieuwe eigenaar voor te zoeken, ben ik dat, hebben we afgesproken. Maar… daar komt nu, misschien, verandering in.

Want die speciale vondst waar ik het in mijn inleidende verhaaltje over had (ja sorry, maar ik heb voor dit soort zaken nu eenmaal en meestal nogal veel tekst nodig) is namelijk een… titanium quartz Leijona! Niet identiek aan het exemplaar dat nu bij Hadoe woont, maar een met een iets sportievere uitstraling en een zwarte wijzerplaat. De kast is zo te zien wel identiek van vorm/design.

Deze dus (foto van de verkoper):

Ter vergelijking een paar foto’s van mijn ex en de zwarte:

Links onder en boven: foto’s van mij, rechts van de Tradera verkoper uit Litouwen, let op de modelnummers.

Het ding moet uit Vilnius, Litouwen komen. Ik heb niet veel ervaring met de Litouwse postdiensten, dus ik hoop maar dat het goed komt en dat het pakje na niet al te lange tijd hier arriveert.

Ik zit nu dus vol ongeduld te wachten op de Track & Trace info over het zwarte broertje van het exemplaar van Hadoe.
Zodra ie binnen is laat ik het weten. Dus: wordt vervolgd.

Leve de Leeuw!

lion

14 likes

Dankjewel lex, voor je leuke reactie, het is altijd weer leuk om te lezen.
Die zwarte is echt heel mooi Lex, zo, en de naam van de verkoper Wierba komt me bekend voor.
Als ik mocht kiezen dan zonder twijfel voor zwart, en kijk eens aan je heb tem bijna gratis, leuk is dat, hè! Daarom is het wel verslavend hoor, bij mij is het wel een beetje minder geworden, maar ik kijk toch nog regelmatig, en deze Longines hield ik al de hele week in de gaten, ik ben een beetje een Longines fan geworden, en er werd maar niet op geboden, ik heb gewacht tot 5 minuten aan het einde van de veiling en heb mijn eerste bod uitgebracht, intussen mijn maximale bod klaargezet en op 60 tientjes hoger en deze geactiveerd in de laatste 5 seconde, voor eventueel iemand die op het laatste moment een bod uitbrengt, maar dat gebeurde dus niet en heb deze Longines voor het startbedrag binnengehengeld.
Ik ben al een beetje aan het kijken voor wijzers, want mijn gevoel zegt dat dit niet de originele wijzers zijn, maar dat komt ook wel in orde. Kijk er helemaal naar uit om hem in ontvangst te nemen en er aan te beginnen.

1 like

Das een leuke Lex! haha, heb ik nog niet eerder gezien.

1 like

Proficiat Lex met deze bijzondere vangst ! Inderdaad deze titaantjes zijn zeldzame verschijningen ,maar heel soms spoelt er wat naar boven … :ok_hand: :smiley: :dizzy:

2 likes

Al even op zoek naar een opknap Lip en heb er eentje gevonden… wel een gokje maar we gaan het zien.

De andere zit erbij maar zal niets zijn.

7 likes

zo nu heb ik me toch even laten gaan … :joy:

eens verslaafd altijd verslaafd zeker of niet meer verslaafd maar met af en toe een kleine terugval :rofl:

Soit een NOS super cron, een nos 100m met doos, papieren en tags en nog wat andere leuke zooi in behoorlijke staat. En dan zijn we nu weer afgekickt … tot bij de volgende terugval :wink:

26 likes

Lekker hoor :+1:t2:

1 like

Mooie vangst hoor :rofl: succes met afkicken :partying_face: :wink:

1 like

Heel erg fraai! Mooie aanwinst en ze krijgen een fijn thuis.

1 like

Prachtige set :ok_hand: :ok_hand:

1 like

Opgekickt bedoel je? Mooi hoor Sarah! Ik ken je liefde voor Rado en die modellen van Technos komen daar dicht bij in de buurt, qua stijl. Misschien nog wel wat zeldzamer.

Adrenaline hè, als er weer een voorbij komt. Ga lekker door zo en laat ons mee genieten van je werk.

2 likes