Ik heb in de wijzers lume aangebracht, de kleur een beetje aangepast aan de kleur van de cijfers.
Minutenwijzer en urenwijzer hebben helaas wel een andere stijl.
Maar Atlantic altijd +1!!
Nu je het zegt, wel jammer maar ik heb wel wat liggen, ik zal eens kijken, moet wel precies de goeie maat zijn en dat zou wel puur toeval zijn, we zullen zien.
Mooi
![]()
Das een mooie!!

Weer een dure week, wel een paar leuke vintages dingetjes op de kop getikt.
Om te beginnen
deze Tissot
kast diameter 33mm exclusief kroon
cal 27B-1
En alweer een Eterna
Kast: in roestvrij staal, diameter 35mm exclusief kroon
Mooie lugs eraan
cal 520H
En deze kon ik niet laten schieten
Een hele leuke box voor mijn Benrus
En een paar partijen horlogebandjes
diverse types ook een paar 19mm erbij
Merk Inzell, te koop op het web voor € 47 nu voor € 15 gekocht. 19mm
Nice! 19mm altijd lastig. Vandaag nog 1 besteld.
Mooi met die band.
Leuke aanwinst, maar dit is een 27B-1, geen 27-1T ![]()
Ik vind me niet echt onhandig, maar om te zeggen handig, dat valt wel mee, hoor. Maar bedankt voor je leuke reactie. Dit is al de derde keer dat ik erop reageer, ik heb al twee keer mijn reactie weggehaald, de eerste keer was een lang verhaal, dat ik achteraf dacht, moet dat nou, en de tweede keer dat weet ik al niet meer, maar deze zal wel blijven, denk ik. haha
Dankje, dan gaan we dat even aanpassen
Een beauty, Bas!
Dit is een leuke shop, daar heb ik zojuist springbars besteld 100 stuks van 18mm
Normaal koop ik zo’n doosje en dan zitten er een 150 in van maten die je nooit gebruikt en betaal je 17 euro voor, nu heb ik 100 stuks van dezelfde maat voor 15 euro, komt nog 14 euro verzendkosten bij, maar toch ben je dan op het laatst voordeliger uit, ook heb je keus in de diameter, ik heb voor de dikste gekozen.
Hier is de link
Waar ik het altijd snel aan herken is aan de twee schroefjes voor de bevestiging van het kroonrad. Cal. 27 en 27T hebben daar een centrale schroef, en 27B dus een plaat met twee schroefjes:

27 en 27T zijn grotendeels identiek, maar 27B is een compleet herontwerp, veel onderdelen zijn niet uitwisselbaar met cal 27 en 27T.
Vandaag deze Facit duiker en 2x Omega 620 en 1x Omega 252 (deels) mogen ontvangen.
Het leuke was dat de Facit duiker 5 dagen later afliep dan de 3 Omega uurwerken dus vroeg ik wat de Facit moest kosten als hij deze uit de veiling zou halen en direct mee zou sturen met de uurwerken. Helaas vroeg hij er te veel voor, hij wilde de uurwerken wel bewaren tot de Facit veiling ook afgelopen was want hij dacht dat die nog wel eens veel meer op zou leveren dan het start bedrag. Dus ik een maximum bod gedaan en ja hoor!! gekocht voor het startbedrag want er heeft verder niemand geboden!!![]()
![]()
Nieuw glaasje ik de Facit en dan ziet het er al een heel stuk beter uit.
Wat denken jullie, is het van plastic of van glas?
Kunststof
Ik had al zo’n vermoeden.
Dan kan ik het glaasje er uit halen en polijsten!!
Paar weken geleden dit horloge gewonnen op een veiling, niet in Zweden
Kennen jullie dit merk?
Het lijkt me een leuke vintage, de balans is in orde heeft wel een servicebeurt nodig, en een nieuw glas, ik ben benieuwd hoe het onder het glas is, ik denk wel goed.
ELGIN WADSWORTH AVIA