Nog 2 Seiko’s komen mijn kant op. Een 7005-7012 precies eender aan die ik al heb, maar met volledige originele band (mijn oude mist de endlinks🙈), en een 7009 met mooie plaat waar ik wel verliefd op werd. Kijken of ik die mooi kan opknappen…
Mooi. Ik heb recentelijk een opvolger hiervan gekocht en draag die vrijwel iedere dag met veel plezier. Heel positief verrast.
Deze heeft ook geen ingenieur op de wijzerplaat, dat scheelt belachelijk veel in de prijs.
Nog maar een zakhorloge
Eentje uit de tijd dat hunter zakhorloges net uit de mode waren geraakt maar Tissot blijkbaar nog magazijnen vol met hunter-uurwerken had liggen
Ach ja, hoe nuttig is het 100e polshorloge in de collectie
Maar er zijn inderdaad gradaties in nutteloosheid. Dat 100e polshorloge draag ik nog 3 dagen in het jaar, dat zakhorloge exact 0
Hunters hebben inderdaad een klep aan de voorkant, maar ook de kroon op 3 uur. Deze is zo ontworpen dat hij niet op een hunter lijkt; de hanger zit op 12 uur, geen klep meer, maar omdat ze wel een hunter uurwerk hebben gebruikt zit de kroon op 3 uur, maar die hebben ze wel zo goed mogelijk weggemoffeld.
En volgens mij deze ze dat gewoon om van overtollige voorraden hunter-uurwerken af te komen.