Vintage incoming (Deel 2)

Nog 2 Seiko’s komen mijn kant op. Een 7005-7012 precies eender aan die ik al heb, maar met volledige originele band (mijn oude mist de endlinks🙈), en een 7009 met mooie plaat waar ik wel verliefd op werd. Kijken of ik die mooi kan opknappen…

Edit: en net deze nog gekocht, een Lord Matic die veel te snel loopt. Moet te fixen zijn.

(foto verkoper)

11 likes

ik zie geen foto

1 like

Nou zeg lekker dan, vergeten :joy:

Zit ondertussen op zwart leder

10 likes

uit 93 dan. De 3040 is misschien wel het meest gemaakte 7009 model. Zijn er in allemaal varianten en wijzerplaten.

1 like

OK dank, heb €26 voor betaald, beurtje en dragen af en toe :+1:

IWC Ingenieur met cal. 852 (m.i. ondergewaardeerde vintage).

2 likes

19 likes

Mooi. Ik heb recentelijk een opvolger hiervan gekocht en draag die vrijwel iedere dag met veel plezier. Heel positief verrast.
Deze heeft ook geen ingenieur op de wijzerplaat, dat scheelt belachelijk veel in de prijs.

2 likes

Inderdaad, deze heb ik voor net onder 1K gekocht, ben benieuwd! Er zijn gelukkig nog pareltjes te krijgen voor een schappelijke prijs.

1 like

Nog maar een zakhorloge :innocent:
Eentje uit de tijd dat hunter zakhorloges net uit de mode waren geraakt maar Tissot blijkbaar nog magazijnen vol met hunter-uurwerken had liggen :sweat_smile:

14 likes

Zakhorloges zijn zo nutteloos, maar zo een leuk hebbedingetje :joy:
Ik moet me ook altijd inhouden als er weer een leuke voorbij komt…

2 likes

Ach ja, hoe nuttig is het 100e polshorloge in de collectie :thinking: :laughing:
Maar er zijn inderdaad gradaties in nutteloosheid. Dat 100e polshorloge draag ik nog 3 dagen in het jaar, dat zakhorloge exact 0 :grin:

8 likes

Zie je, oneindig keer meer draagplezier van een polshorloge :stuck_out_tongue_winking_eye:
Dat gezegd hebbende heb ik ook wel polshorloges die ik al 1-2 jaar niet gedragen heb :see_no_evil:

3 likes

Ja hier nog een :sweat_smile:

2 likes

Vandaag wat onderdelen van bekende kalibers en een lot van vier opknappertjes en een Ebel uit 1952

11 likes

Hunter omdat de klep eraf is?

1 like

Hunters hebben inderdaad een klep aan de voorkant, maar ook de kroon op 3 uur. Deze is zo ontworpen dat hij niet op een hunter lijkt; de hanger zit op 12 uur, geen klep meer, maar omdat ze wel een hunter uurwerk hebben gebruikt zit de kroon op 3 uur, maar die hebben ze wel zo goed mogelijk weggemoffeld.

En volgens mij deze ze dat gewoon om van overtollige voorraden hunter-uurwerken af te komen.

1 like

Volledig gemist :joy:

Snap m. In principe kan je zon uurwerk toch een kwartslag draaien in de kast?

Of zouden ze dat niet hebben gewild vanwege de subseconde?

1 like

Dat denk ik. Vonden ze er blijkbaar knulliger uitzien dan die weggemoffelde kroon :sweat_smile:

Geinig ding in elk geval en mooie plaat!

1 like