Vintage incoming (Deel 2)

Op zoiets zat ik al een tijdje te azen. @basvg zal het wel leuk vinden, maar dit is dan weer net een andere, dan hij onlangs in handen heeft gehad. Dit is een Ernest Borel Cocktail automatic. Ik vind deze net wat meer draagbaarder, dan de andere versies. De kast heeft wel wat verkleuring, maar daar is wel iets aan te doen. En het zou nog moeten werken, dat is een goed vooruitzicht.

19 likes

Ja mooi! De mijne is ook een automaat, maar deze is nog mooier!

1 like

Zei iemand cocktail? :tropical_drink::clinking_glasses:

2 likes

Deze hoop ik weer werkend te krijgen.
Al heel lang pis ik net naast de pot met vergelijkbare Seiko’s/Citizens/Lips. Dus dan maar via deze weg een klein quartz-tankje met zwarte plaat in goudkleurige kast.

10 likes

Leuke strakke LM net binnen. Wordt voor het eerst een service voor een LM. Dat durf ik dan ook wel later op mijn andere.

Hij loopt veel te snel en dag en datum snelverzet werken beide niet…

11 likes

de dag/datum quickset is een bekend euvel. Helaas gaat een service dat niet oplossen en heb je een specifiek onderdeel nodig om dat te fixen.

1 like

Dank voor de tip alvast! Dat wordt dus zoeken misschien…

VTA maakt die quickset sterretjes. Kost wel een boel geld om er 1 uit australie over te laten vliegen.

2 likes

Als ik dat had geweten was je probleem snel opgelost :joy:

11 likes

Deze Tissot, waarvan ik nog niet weet of het een opknapper of een donor gaat worden.

Uurwerk zou moeten lopen maar mist de automaatmodule. Ik denk dat ik die nog wel ergens heb liggen.
Schijnt ook te haperen in het datumverzet. Heb ik wel meer gezien bij dit kaliber.

We zien het wel als ie er is.

De optische staat en een goede balans maken het de investering al waard.

13 likes

Ik begrijp dat het nylon sterretje voor dag/datum verzet losraakt, en vervangen zou kunnen worden door een speciaal gemaakte van metaal. Ik moet het natuurlijk nog demonteren, maar zou er geen manier zijn om het vast te lijmen? Vast iets voor een nieuw topic :smiley:

het probleem is dat het kunststof na al die jaren erg bros geworden is.

1 like

Gaaf, benieuwd naar pic!

Deze wittnauer is onderweg met een bijzondere plaat (en band).
image

23 likes

Ho, mooi. Wat voor diameter heeft die? Speciale band inderdaad!

1 like

Is 34mm, wel wat korte lugs, maar prima draagbaar formaat.

1 like

Zal foto posten zodra hij binnen is :sunglasses::+1:t2:

Hoi Dirk, ik heb Pontiac getracht te meten, maar moet eerst mijn testpennen aanpassen of een setje pennen kopen om horloges te testen

Batterij geeft 1,58volt aan op mijn Fluke meter
Op de mecanic tester QD-10 draait die al een tierelier.

Ik moet eerst even kijken hoe de tester werkt en wat die doet.

Bedankt voor het meedenken.wordt vervolgd.

met vriendelijke groet, Arno

2 likes

Stuur me een PM, ik heb nog van die metalen sterretjes liggen. Het is wel een heel gepongel om ze te monteren, maar de moeite waard…

3 likes

Je had voor de QD-20 moeten gaan, veel beter. Daarmee kun je de timing en nauwkeurigheid van het horloge nog kunnen bepalen.

1 like