Vintage incoming (Deel 2)

Ja dat ken ik ook.
Zeker na een vakantie. Dan kun je wel kopen maar niet voltooien…

Die laatste is de tweede ‘Stylt’ die ik in vier jaar tegenkom.
Spookmerk! In de eerste die ik kocht ( mint condition)
zat-heel gek-- een Pontiac binnenwerk!

12 likes

Zentra gescoord …

IMG_20251006_104033

…Picks verkoper

13 likes

Tip van @MeNToR, toch altijd knap hoe hij en @basvg ze eerder weten te spotten dan ikzelf.:pray:t3:

Mijn eerste horloge met Fancy lugs. Voor de zomer vond ik ze nog verschrikkelijk, maar ik leer steeds anders te kijken naar de ontwerpen en productiemethoden van weleer. Daardoor komt er van mijn kant meer waardering voor deze stijl en periode waarin art deco overging naar een meer tijdloze designtaal. De platte kast op deze is daar al een goed voorbeeld van, samen met de minimalistische wijzerplaat. Eens kijken of we hem zo gaan laten, of iets mooier krijgen. Ik vind het gehavende uiterlijk wel gaaf.

AS 984 souffleerde Bas me. :wink:

Zo te zien is er flink wat verguld materiaal weggespoeld in iemands Elma…

12 likes

Een Certina Newport, eindelijk, die had ik nog niet :slight_smile: Weinig foto’s dus zien wat er binnenkomt.
Dat schip op de band, kon je laten vervangen door de juwelier door een persoonlijk monogram. Ze moesten wat in 1981, het model introductie jaar (34mm).

12 likes

Leuk ding! Uurwerk is niet verguld, die zwarte rand is gewoon aantasting, krijg je zo weer schoon :ok_hand:

En let op, ook de palradschroef is links!

7 likes

Niet chrome? Of bedoel je echt het uurwerk

Ja, het uurwerk. Leek net of de gouden tint van de delen af is. Maar dat is gewoon viezigheid. :sweat_smile:

1 like

Tnx Tim! Die linksomdraaier is altijd handig om vooraf te weten.

3 likes

Inkomend vanuit Japan, een Citizen Sevenstar V2 uit 1970 met romeinse cijfers!

14 likes

REVUE Sport Hilton

Nog een drietal uurwerkjes voor een paar tientjes
Voor reserveonderdelen en tevens leuk om aan te sleutelen.

Ik zoek nog wijzers voor deze Svalan, toevallig kwam dit lot voorbij met Svalan wijzers, ik kan niet zien of ik er iets mee kan doen, maar voor 13 € wil ik wel een gokje wagen.

13 likes

Leuk projectje onderweg

9 likes

Aangekomen…de meeste viezigheid verwijderd

Gekocht als niet werkende…ziet er niet echt slecht uit balans en opwinding is nog goed

16 likes

2 losse incommings samen op de tafel. Ik kon die vis niet laten liggen zo’n leuk ding!

24 likes

Dat lijkt zo te zien een goede koop, spannend :four_leaf_clover:

1 like

:point_up:

1 like

Dat moet nog blijken Don…wat ik nog niet wist is dat de letter D 600…een beperkt Luftwaffe parachutist exemplaar is :person_shrugging:

8 likes

11 likes

Met of zonder inhoud?

1 like

ik hoop dat er toch wat inzit :crossed_fingers:

Hij is er. Ik ben verliefd :heart_eyes:

24 likes