Vintage incoming (Deel 2)

Yes! Naar zwart.

En ja, de urenwijzer is wat uit vorm. :sweat_smile: en secondewijzer weg.

5 likes

Nou dat is het eufemisme van het jaar :sunglasses:

3 likes

Gelukkig was het glas gewoon verrot:

13 likes

Dat is apart, leuk! dat had ik nog niet eerder voorbij zien komen

1 like

Er zat een lage plexi ingelijmd :rofl:
Dit is beter:

13 likes

Fijn altijd die horlogeknutselaars die het vertikken om een passend glaasje te bestellen :see_no_evil:
Zeker beter zo :+1:

2 likes

Ja hoe krijg je het verzonnen…

2 likes

Ondergewaardeerd, die HMT-tjes. d.w.z. als ze echt / origineel zijn. Deze ziet er wel erg echt uit. Leuke aanwinst Tim!

2 likes

Oh hoe gaaf is dat!! :sunglasses:

2 likes

Er was een storing in de distributie, dus ik moest even geduld bewaren. Gelukkig is alles boven water gekomen. Zojuist twee NA’s opgehaald die samen wel mijn huidige smaak uitbeelden.

Toolwatches, van echt vintage tot youngtimer - maar altijd tijdloos - van minder bekende merken die wel prima kwaliteit bieden. De Célene is erg mooi gemaakt, loopt een uur, maar ga ik gebruiken voor mijn service-skills.

De Wyler Vetta zag eruit als een flink project, maar de foto’s waren kennelijk met een Italiaanse aardappel gemaakt. Ergens jammer, want ik wilde deze gebruiken om te oefenen met polijsten…

Valt weinig aan te doen, heb ik weer… :joy:

Nou ja, misschien dat het batterijtje vervangen tegenzit!

Plus nog 9 bandjes uit Italië en Portugal van 14 - 17 mm voor de oudjes.

9 likes

Goeie keus! Welk kaliber is het?

1 like

Ik moet hem zelf nog openmaken.

De Wyler Vetta doet 't.

9 likes

Prima oefenobject. Ik heb misschien een donor liggen voor als het misgaat :grin:

1 like

Klein roffeltje…en het is weer tijd voor pakket uit Japan :jp:

Mixed box deze keer

Als eerste, de vier medailles een van wereldtentoonstelling 1970 waar Ricoh met groot paviljoen stond, en de andere drie herdenkings medailles die je toen kon kopen, Ricoh verzorgende ook de apparatuur voor de foto finish fotografie, wat toen nog net nieuw was

Dan, deze twee Enicars die zijn voor Serge, die met de donkere plaat ziet er in het echt veel beter uit, kroon zit wel vast :sweat:

Volgende, is deze kleine oude Titas 28mm, dus dames?
Die gaat naar Lex

Ook nog deze uit Mumbai, een HMT bedoeld als oefenmateriaal voor mezelf

Nog een niet Ricoh, maar een Takano de voorloper van de Ricoh, wel een van de laatste denk ik aan het ontwerp te zien.

Dan de Ricohs,

Een Riquartz

Drie Ricoh met donkere wijzerplaat, daar heb er nog niet veel van

En dan nog deze drie, die met de rechthoekige kast wil ik weet laten vergulden

Bedankt voor het kijken weer :pray:

19 likes

Leuke horloges weer Petro, had ze stiekem natuurlijk al gezien :+1:. Maar niet die medailles, heb je ook nog een reclame bord van Ricoh uit die tijd zou leuk zijn bij je collectie. Zal wel lastig aan te komen zijn denk ik?

1 like

Nog niet kunnen vinden, maar zou ik zeker willen hebben

Heb wel deze drie Ricoh klokken erbij sinds pas, NOS nog in doos en plastic, batterij erin en loopt er een tenminste, de andere blijven in de doos

6 likes

Flinke lading! Super cool die medailles.

Denk eerder heren. Gezien de maat (dat was toen niet klein) en subseconds. :sweat_smile:

2 likes

1 in woonkamer, 1 in slaapkamer en 1 op de plee heb je ook daar wat afleiding :wink:
In de doos laten zitten en dan? Is toch zonde want verkopen doe je ze toch niet, dus gaan met die banaan, ehh Ricoh’s

1 like

De secondewijzer is geblokkeerd, hij heeft ±10 seconden bibberend afgelegd vanaf het moment dat er een nieuwe batterij was geplaatst. Dus daar zit vuil of oude olie. Verder werkt alles perfect.

Even op NATO, want morgen mee op Spa-Francorchamps.

Misschien dat ik deze in de toekomst durf te servicen. :face_with_peeking_eye::sweat_smile:

Maar van deze foto kocht ik hem.

10 likes

Weer een paar Seiko klokken gekocht…

En iets leuks, een Tomy Guild klok, echt een klein ding, iets van 11cm hoog. maar werkt heel apart.

15 likes