Meeste gevallen van messing, ik ga bij deze eerst het chroom strippen, verkoperen, polijsten dan vernikkelen en verchromen. Ik moet daar nog ervaring in opdoen dus het is een van de eerste kast die daarvoor in aanmerking komt.
Per toeval een tweede Felsa 415 erbij. Nu geen DreffA, maar een Venus. Deze loopt perfect. Heel de deksel staat vol servicebeurten.
Een hoop werk. Veel succes!
Deze komen binnenkort deze kant op, een Ricoh Commander
l
Edit, zie nu pas dat er alarm op de wijzerplaat staat ![]()
Eerst zien of het een echte alarm is, kan niets over dit model vinden, maar dat zegt niet veel bij Ricoh.
@MeNToR en @basvg zullen niet jaloers zijn, want ik heb behoorlijk diep in de buidel moeten tasten
€24
Eens wat heel anders: Een boekwerkje van Seiko uit 1964, waarin allerlei onderdelen beschreven zijn. Natuurlijk in het Japans
, maar voor de sleutelaar, die vaak met uurwerkjes uit dit tijdperk knutselt, van onschatbare waarde. Het toont bijvoorbeeld de uitwisselbaarheid van bepaalde onderdelen.
En voor de vertaling gebruiken we gewoon Google translate, dat is steeds beter te gebruiken hiervoor.
@Dutchspur het is denk ik een Quartz uit de jaren '80/90. Die knop voor het alarm oogt kwartzerig.
Dat zal inderdaad, die 10 bar is ook wel een give away
Leuke beater!
En dit is de horloge die mij in de passie heeft gebracht, ik vond deze in een la. Ik kreeg hem toen ik twaalf jaar werd.
Dit is bedoeld voor aankopen… Maar evengoed mooie horloges, hoor!
Het is een lastig forum voor mij. Ik ga me eerst maar eens beperken tot lezen… alleen lezen.
Wat vind je lastig? Met jouw vintage horloges ben je hier meer dan welkom.
Lastig om eerst eens in te lezen als je je enthiousiasme wil delen. Er zijn best wel wat regeltjes. Meer dan ik gewend ben van andere fora. Maar, komt goed.
Gaaf ding hoor. Dit las ik ergens : Ricoh “Commander Alarm 863001-01” gemaakt in 1996.
Denk wel quarztz. Wanneer het een mechanisch alarmkaliber van Ricoh zelf zou zijn dan MOET ik er ook 1 ![]()
De herstelde Ricoh 33 jewel automaat draag ik overigens regelmatig. Leuk ding.