Vintage incoming (Deel 2)

Dat herken ik ook. Toen ik hier eerder dit jaar begon werden mijn berichten veel gevlagd en moest ik wennen aan het modereren, de zure reacties van een paar vaste gasten en dat hielp mijn enthousiasme niet bepaald. Uiteindelijk vind je je weg en zijn er mensen die je via een privébericht een hart onder de riem steken en komt het enthousiasme weer terug.

Post je foto’s van je erfstukken in een apart draadje (topic) en je zult zien dat dat gewaardeerd wordt. Of post bij het merk, als er al een verzameltopic van is. Dit draadje hier is voor incoming / dus horloges die onderweg zijn na een online aankoop.

5 likes

Die had ik ook gezien maar ziet er veel meer 90s uit

Leuk te horen :+1:

1 like

Nou, je weet het. Blijkt deze mechanisch dan MOET ik er ook 1. Dus keep us posted.

1 like

Zal nog ff duren , verzamel altijd aales bij Buyee in Japan tot ik weer doos met 10/12 horloges heb

week of drie :stuck_out_tongue:

2 likes

Terwijl ik sliep won ik deze Eska bumper. :pray:t3:

13 likes

Alweer een poosje geleden dat ik een piepan dogleg heb gehad :ok_hand:

17 likes

En redelijk scherp ook nog :ok_hand:

1 like

Ja dat is wel een vereiste voor mij. Als die pootjes rond gepolijst zijn dan is het game over.

1 like

Regels of geen regels. Mooie afbeeldingen van horloges zijn altijd welkom. Maar het is verwarrend om plaatsjes van je erfstukken te plaatsen in een rubriek waar leden van dit forum hun nieuwe aanschaffingen in plaatsen. Daar hebben we andere topics voor. Vandaar ook mijn opmerking. Dat heeft niets met modereren te maken, maar vriendelijk verwijzen naar de juiste topics. Die had ik er wellicht even bij kunnen plaatsen, mijn excuses.

3 likes

Neeeeeeee, geen excuses. Ik ben nieuw hier, mijn enthousiasme (en vast ook wel wat adhd trekjes) maken dat ik er wat minder subtiel en ondoordacht in knal. Ik ga eerst wat kezen en me de omgangsvormen eigen maak. Komt allemaal goed, ik denk aan de " rikketik". En daarbij ik kan wel wat hebben…

5 likes

Succes met kezen.
Smeerkees

(Is wel sarcastisch bedoeld hoor😁)

2 likes

Hahaaa… shit… :slight_smile:

2 likes

Ik zag deze gisteren staan in Tsjechië. Vandaag zou de veiling aflopen. Ik heb natuurlijk geboden op zo’n mooie Enicar. Had al verwacht dat het te duur zou weggaan en had mijn maximale bod ingesteld op een bepaald bedrag, maar tot mijn verbazing bleef het steken op een bedrag dat ik zeker niet had verwacht. Dus een eind onder mijn maximale bod.
De secondewijzers zijn niet origineel, denk ik, De urenwijzer lijkt wel van een dameshorloge. ik heb van de eigenaar te horen gekregen dat het 34 mm is zonder kroon.

8 likes

Dit gaat nog een lang project worden… Want hier is een hele hoop werk aan, dat is wel te zien…

De beschrijving van de advertentie was zeer sumier te noemen, dus dit is een enorme gok, die ik me hier neem, maar daar was de prijs ook wel naar. We gaan het zien. Eerst eens hier krijgen, en dan kijken we wel, wat we ervan kunnen maken…

En voor diegenen, die zich afvragen, wat dit voor een horloge is? Dit is een Seiko 62MAS 6217-8001

12 likes

Heel vet. Waar koop je zo een project?

10 likes

In Japan. Voor mij zitten er genoeg aanknopingspunten in, dat dit een echte is. Maar hoe compleet deze nog is, dat moet ik nog ontdekken… Ik ben er wel superblij mee, nooit gedacht deze ooit nog te kunnen bemachtigen. Dat is dan één van de graillijst af te strepen…

5 likes

Je hebt niet toevallig een lege kast gekocht? Zo op het eerste ook lijkt er geen uurwerk in te zitten.

Dat kan ook nog best zijn, maar zelfs dan is het nog de moeite waard. Een uurwerk is nog wel te vinden.

En anders trek ik de Worldtimer uit elkaar, die ik hier heb liggen, daar zit hetzelfde uurwerkje in. En deze worldtimer draag ik maar zelden.

3 likes

Oei, dat gaat er een worden waar je een mooi verslag van kan posten!..of een waar je niets meer van hoort. Ik hoop het eerste!

1 like