Vintage incoming (Deel 2)

Dit is iets, waar ik heel blij van word, een Seikosha Precision polshorloge. Je komt ze zelden tegen, en dan vaak tegen hoge prijzen. Deze kon ik echter tegen een redelijke prijs kopen en is voor zijn leeftijd in redelijke staat.

23 likes

Toffe aanwinst; wat voor leeftijd kijken we hier naar, jaren 40?

1 like

Mooie Seikosha, maar als ik me niet vergis ontbreekt de glasring. :face_with_monocle:

1 like

Die gedachte kwam ook wel bij me op. Maar ik kon deze niet laten liggen. Zoveel kansen op zoiets krijg je niet.

@domega Inderdaad jaren 40.

2 likes

Hahaha daar heb ik nog even over getwijfeld, maar ik ben blij dat we niet tegen elkaar op zijn gaan bieden :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Hip hip, lang leve Lip

Nog een Lip onderweg
de grootste Nautic Ski,

werking is onbekend omdat verkoper hem niet open krijgt

Al zijn daar oplossingen voor :slight_smile:

hopelijk opgelost met een nieuwe batterij

19 likes

Maar nog meer leuke dingen gescoord.
Deze Omega is niet geheel origineel, maar ziet er nog goed uit.

En dan nog iets, omdat het leuk is:

20 likes

Ook die omega had ik op de korrel :sweat_smile:
Is 2 dagen geleden afgelopen zonder biedingen €10,- boven de huidige startprijs, spijtig dat je hem toen niet hebt gekocht!

1 like

Nee die is niet weg, op de tweede foto is hij eraf om de wijzerplaat goed in beeld te brengen, op de eerste foto zit hij erop :wink:

2 likes

Ah, dat verklaarde de verschillen in het chroom … dacht al: kan licht zoveel uitmaken?

2 likes

We gaan het zien als het hier is. Maar ik heb ze ook al gezien met glasring erop. Maar gek genoeg is het gemakkelijker om een kast te vinden, dan het uurwerkje met plaat…

1 like

Anders laat ik me een ring draaien. Ik was van plan de kast opnieuw te laten verchromen, dan past allemaal weer netjes.

1 like

Hoeft niet, het is een step bezel, daarom lijkt het dat de ring ontbreekt; vergelijk de eerste twee foto’s maar eens goed. Bij foto 2 zie je dat hij binnen de verhoging weer lager is, bij de eerste zie je dat het verhoogde deel doorloopt tot aan het glas.

1 like

Ja, ik denk dat je gelijk hebt. :+1:

1 like

Uhhh dat was ik nie :smirk:

2 likes

Grappig die Daffy

1 like

Niets zo spannend als bij jouw Alpina, dus… :face_with_monocle:

5 likes

Gaaf ding!

1 like

Helaas geen Gruen stempeltje. En jouw kast laat ook niet zien wat er bij mij weg gekrast is. :thinking: Maar wel hetzelfde uurwerk!

1 like

Vorige week nog een Landeron 4750 motor/stator, een bijna compleet 4750 uurwerk en een Wittnauer met Landeron 4750 uurwerk er in, in ontvangst mogen nemen. De Wittnauer mist de wijzers en een glaasje maar die zijn vast nog wel te vinden. De Wittnauer doet het ook nog dus dat is weer een meevaller want dat had ik niet gedacht!

8 likes