Dank je, de nautic ski’s zijn geweldig hé
Je gaat nergens anders een horloge met een 42mm EPSA compressorkast vinden voor dat geld deze had ik al
Dank je, de nautic ski’s zijn geweldig hé
Net gekocht op Tradera, nog maar eens een Ricoh
Heeft wel nieuw glaasje en een service nodig
Kroon is misschien niet origineel
Deze ?
Héél apart, heel mooi vind ik, maar om die wijzers nog te vinden wordt erg lastig, denk ik.
Ja, die horen er op maar persoonlijk vind ik ze niet echt mooi. Ik dacht meer aan deze.
Foto is van internet geplukt.
Ik vind ze erg cool en space age.
Ik heb deze onderdelen gekocht om mijn Maxor weer aan de loop te kunnen maken. De werkende Wittnauer is een bonus en die ga ik proberen om ook weer compleet en mooi te krijgen.
Mooie en aparte verschijning Twan
Dit is eentje met centrale seconde, gaaf zeg.
Pakjesdag, verzameling aankopen laten inpakken en versturen. Meeste is (voor) onderdelen, maar dat gold filled Tissot zakhorloge uit 1873 is dat zeker niet
Waar zitten we hier naar te kijken?
https://www.vinted.nl/items/5456869254-paul-buhre-paviel-burie-antiek-watch
Vermoedelijk hf lid?
Paul “Pavel” Buhre.
Was inderdaad een van de hofleveranciers van de Tsaar, dacht ik.
Heel oud beestje op die foto van je. Ik zou ergens 1900-1920 gokken ofzo, met dat ouderwetse wijzerverzet.
Ja, en het feit dat de hofleverancier status toegekend is in 1899 blijkbaar
Als Seiko-verzamelaar is eigenlijk een Seiko Silverwave wel plicht. Nu heb ik al een Seiko Silverwave, en dat is de Seikomatic Silverwave J12082. Ik vind het een heerlijk horloge en draag het ook graag. Maar wat minder mensen weten, is dat er nog een andere versie van is. Een Sportsmatic Silverwave 69799. En toen ik deze tegenkwam op een veiling, heb ik niet lang getwijfeld. Er is nog wel een hoop werk aan, waarbij het glaasje wel duidelijk mag zijn. De wijzerplaat is verweerd, maar ziet er nog best goed uit. Het uurwerkje is er eentje van de Sportmatic, daarvan heb ik nog onderdelen liggen, dus het gaat helemaal goedkomen met dit horloge…
Jammer van de verkleuring maar die lijkt er wel redelijk egaal te zijn. Kan een leuk klokje worden
Een van mn favoriete vintage seiko modellen.
Die verkleuring komt vaker voor bij de Sportsmatic versie. Ook de interne bezel is anders, die is bij deze van plastic en is vaak gebroken. Deze lijkt nog heel. En inderdaad, de verkleuring is best egaal, dus ook veel minder storend.
Gelukkig is dat niet het geval bij mijn andere Silverwave