Vintage incoming (Deel 2)

Dank je, de nautic ski’s zijn geweldig hé

Je gaat nergens anders een horloge met een 42mm EPSA compressorkast vinden voor dat geld

deze had ik al

8 likes

Net gekocht op Tradera, nog maar eens een Ricoh

Heeft wel nieuw glaasje en een service nodig

Kroon is misschien niet origineel

10 likes

Deze ?
1846174-eb1e9f70fbda1a7fa121840f07ed3ca8

Héél apart, heel mooi vind ik, maar om die wijzers nog te vinden wordt erg lastig, denk ik.

11 likes

Ja, die horen er op maar persoonlijk vind ik ze niet echt mooi. Ik dacht meer aan deze.

Foto is van internet geplukt.

6 likes

Ik vind ze erg cool en space age.

1 like

Deze staan op EBay te koop voor 150,- euro!

2 likes

Ik heb deze onderdelen gekocht om mijn Maxor weer aan de loop te kunnen maken. De werkende Wittnauer is een bonus en die ga ik proberen om ook weer compleet en mooi te krijgen.

8 likes

Deze Seiko Sportsmatic uit, als ik het serienummer goed begrijp (dat begint met 46), juni 1964. Geen uurwerk nummer achterop zoals ik gewend ben:

Hij loopt goed zo op het eerste gezicht, ik zal de kast schoonmaken en de plexi wat polijsten.

8 likes

Crosspost! De jaren 80 herleven met deze Seiko Dolce. Ik verwacht ‘m komende week :crossed_fingers:t3:

12 likes

Mooie en aparte verschijning Twan :ok_hand:

1 like

En omdat er nog eentje te koop stond… Nog een Seiko Precision

18 likes

Dit is eentje met centrale seconde, gaaf zeg. :+1:

1 like

Pakjesdag, verzameling aankopen laten inpakken en versturen. Meeste is (voor) onderdelen, maar dat gold filled Tissot zakhorloge uit 1873 is dat zeker niet :smiling_face_with_three_hearts:

Wel een project, hij loopt niet en de bezel en urenwijzer missen :thinking:

16 likes

Waar zitten we hier naar te kijken?

https://www.vinted.nl/items/5456869254-paul-buhre-paviel-burie-antiek-watch

Vermoedelijk hf lid?

11 likes

Paul “Pavel” Buhre.

Was inderdaad een van de hofleveranciers van de Tsaar, dacht ik.

Heel oud beestje op die foto van je. Ik zou ergens 1900-1920 gokken ofzo, met dat ouderwetse wijzerverzet.

Moet ook wel gezien de revolutie in 1917
Bijzonder exemplaar @BroederBill

Ja, en het feit dat de hofleverancier status toegekend is in 1899 blijkbaar :sweat_smile:

1 like

Als Seiko-verzamelaar is eigenlijk een Seiko Silverwave wel plicht. Nu heb ik al een Seiko Silverwave, en dat is de Seikomatic Silverwave J12082. Ik vind het een heerlijk horloge en draag het ook graag. Maar wat minder mensen weten, is dat er nog een andere versie van is. Een Sportsmatic Silverwave 69799. En toen ik deze tegenkwam op een veiling, heb ik niet lang getwijfeld. Er is nog wel een hoop werk aan, waarbij het glaasje wel duidelijk mag zijn. De wijzerplaat is verweerd, maar ziet er nog best goed uit. Het uurwerkje is er eentje van de Sportmatic, daarvan heb ik nog onderdelen liggen, dus het gaat helemaal goedkomen met dit horloge…

15 likes

Jammer van de verkleuring maar die lijkt er wel redelijk egaal te zijn. Kan een leuk klokje worden :ok_hand:

Een van mn favoriete vintage seiko modellen.

1 like

Die verkleuring komt vaker voor bij de Sportsmatic versie. Ook de interne bezel is anders, die is bij deze van plastic en is vaak gebroken. Deze lijkt nog heel. En inderdaad, de verkleuring is best egaal, dus ook veel minder storend.

Gelukkig is dat niet het geval bij mijn andere Silverwave

18 likes