Vintage incoming (Deel 2)

:ok_hand:

1 like

Deze vandaag op Ebay bemachtigd,

15 likes

Even een kort bezoekje afgelegd aan kennissen in Zweden, ik kwam deze leuke CYMA tegen, hij wilde graag met me mee naar Nederland, ik zeg, is goed joh! dus dat heb ik even geregeld, hij krijgt van zijn huidige baas een enkel reisje naar mijn adres.

17 likes

Daar had ik ook al naar gekeken, maar ik vond, dat ik nu wel genoeg gekocht had…

Want ik heb me ook nog deze Seikomatic J13044 gekocht… En ik ben nu eenmaal wat meer van de Japanse horloges, en helemaal Seiko…

10 likes

Je hebt gelijk, ik was ook helemaal niet van plan om op iets te gaan bieden, maar ik vind deze Cyme wel mooi en is een leuk opknappertje, en ik had het max bod 3 tientjes hoger ingesteld, dus ik ben er hartstikke blij mee, dit wordt mijn derde Cyma. Wat koop je nu voor 42 euro? Zo’n leuke Cyma, het is niets te veel betaald, en al zou het te duur zijn, ga maar een tweede zoeken. Dus ook voor 72 had ik hem willen hebben.

Welk bj zou die Cyma zijn? begin 50 of zo?

Gelukkig maar, anders zouden we dikwijls in dezelfde wateren vissen.

Die Seikomatic J13044 daar kun je veel voldoening uithalen tijdens het opknappen, ik ben zeer benieuwd hou hij eruit ziet na jouw super behandeling.

2 likes

Die verchroomde kroon is erg lelijk bij die Cyma, maar dat komt helemaal goed.

Dat gaat wel goed komen. Deze Seikomatics hebben nog steeds plexiglas, dus als je die polijst, ziet het er al meteen een stuk beter uit. De kasten van de Seikomatic zijn altijd erg goed, deze is van staal en lijkt er nog heel goed uit te zien. De wijzerplaat heeft wel wat sporen van de wijzers, dat is jammer, want het is een SD-wijzerplaat, en die zijn moeilijk te vinden, zeker in het zwart. En de uitvoeringen met lumen zijn al bijzonder moeilijk te vinden, dus ik ben hier zeer content mee.

Voor leuke onderbrekingen heb ik hier een YT-filmpje over de historie van het merk Cyma.

The History Of The Cyma Watch Company

2 likes

Succes :four_leaf_clover:

1 like

Glaasje is al gevonden en onderweg… Het zal eerder een uitdaging zijn om hier weer een mooi leren bandje voor te vinden. Maar ik denk, dat ik hetzelfde ga doen, als bij mijn Seikomatic Silverwave, en dat is een bandje laten maken bij KO. Dat zou dit horloge helemaal afmaken…

3 likes

Weer een Elka!!:heart:

18 likes

Ik verwacht een koppeltje Mondia’s binnenkort:

Ik hou wel van de 70’s vibe en een paarse wijzerplaat ben ik nog niet vaak tegen gekomen, dus deze twee moesten wel mee :slightly_smiling_face:

8 likes

Ik vind het maar een vreemd geval met SW. MADE en zonder minutentrack, de secondewijzer lijkt er ook bijgezocht :face_with_raised_eyebrow:

Laten we het beste ervan hopen :slightly_smiling_face:

3 likes

Ik denk dat er al eens aan de plaat gepoetst is.
Niet zozeer vanwege het ontbreken van de minutentrack, want die ontbreekt wel vaker bij Mondia. Dat de helft van Zwitserland ontbreekt is natuurlijk niet de bedoeling. We gaan het zien straks

2 likes

Op marktplaats staat al heel lang deze horlogekast te koop. :thinking:
Ik heb zelf geen plaats er voor, misschien zoekt iemand hier zoiets?

≥ Horloge kast met slot — Kasten | Lockerkasten — Marktplaats

4 likes

Vanuit Zweden een bult glaasjes waarvan ook een heel aantal met spanring. Voor een leuke prijs kunnen aanschaffen :sunglasses:

11 likes

Deze 6309-7290 Slim Turtle uit 1982 kwam net binnen :smiling_face_with_three_hearts:

12 likes