Mooi dat hij inderdaad compleet is
Succes met de keuzes bij het opknappen. Let wel op wie je eventueel de kast opnieuw laat verchromen. Kast is nu nog mooi scherp, veel van die verchromers polijsten alles rond
Ik was van plan het zelf te gaan doen. Ik loop al een tijdje met dat idee rond. Nu zal dit niet het eerste project zijn, dat ik ga aanpakken, ik heb genoeg andere oefenprojecten…
En ontchromen is niet zo heel moeilijk. Met wat huismiddeltjes kun je heel goed chroom verwijderen. Dan hoef ik alleen maar de platte kanten weer glad te maken, de rest wordt weer bedekt door het chroom.
Goed plan. Dan heb je het zelf in de hand
Ik doe zulke dingen ook het liefst zelf. Alleen verchromen heb ik me nog niet aan gewaagd omdat je er extreem giftige troep voor nodig hebt. Nikkel en goud is makkelijker, is relatief onschuldig spul.
Er is nu een nieuw soort chroom electrolyte op de markt, die lang niet zo giftig is, als het Chroom(5), waar jij op doelt. Het zal even goed geen gezond spul zijn, maar een stuk minder risico dan eerst. Maar de meeste elektrolyten zijn per definitie gevaarlijke stoffen. Als je je daarvan bewust bent en de juiste maatregelen neemt, is het risico al meteen minder.
Uiteraard moet je het geen van alle opdrinken, maar voor verchromen had je altijd cyaniden nodig, en die troep wil ik gewoon niet in huis hebben.
Maar ik had ook iets gehoord over minder gevaarlijke electrolyten voor verchromen, zonder cyanide vermoed ik dan
Wow bizar ding, wat zit hier voor uurwerk in?
Een Kelek TDB 1369
Wauw!
Waar heb je die opgeduikeld?
Via via
Gaaf uurwerk
Die moest ik opzoeken. Super interessant binnenwerk!
Lekker veel veertjes
Niet helemaal on-topic, maar toch.
Vandaag ontvangen: een donor uurwerk, verpakt in een ziplock, gewikkeld in bubbelfolie, in een plastic bakje, gewikkeld in nog meer bubbel folie, in een schoenendoos vol met kranten. Zo kan het ook!
En ik maar denken dat het een brievenbuspakketje zou zijn
Shockproof heet dat
Kan ik alleen maar toejuichen. Liever dat, dan 2 horloges los in een gewone envelop (al meegemaakt).
Niks mis mee, inderdaad.
Ik heb de verkoper dan ook hartelijk bedankt voor de zorgvuldige verpakking.
Ik heb het andere eind van het spectrum ook wel meegemaakt.
Het voelde vanmorgen wel een beetje als het openen van een matroesjka poppetje
Bijkomend voordeel is dat het niet herkenbaar is als horloge. Dus wordt het niet geopend door bestellers/ sorteerders…
Of de douane…
Een uurtje na deze levering een brief van PostNL ontvangen met het verzoek om BTW te betalen over een zending van twee horloges uit UK.
Is wel weer terug te vorderen, maar ik had die stap graag overgeslagen