Vintage incoming (Deel 2)

Thanks, je ziet het topic wel verschijnen :grimacing:

1 like

Dit is sowieso een no brainer om te hebben, bijna alle oude chrono’s en horloges met centrale secondewijzer hebben een 5 of 6 spaaks wiel opliggend op het derde wiel. Ik gebruik dat ding echt heel vaak (de 5 spaaks variant dan).
Ook te gebruiken voor de 3 spaaks Valjoux 7733 etc:

4 likes

I know, mis het daarom ook wel. Alhoewel ik de centrale seconde nog niet echt op die manier voorbij heb zien komen bij de standaard uurwerk fabrikanten.

Die uurwerken van omega hebben dat allemaal wat meer maar de AS, FHF, ETA dingen toch niet echt? :slightly_smiling_face: Een horloge met een landeron zit me ook al enige tijd aan te kijken. Ik had het er laatst ook al met @scudo over die presto dus ik verwacht dat die binnen aanzienlijke tijd toch ergens op de deurmat landt. :joy:

1 like

Ben ze al tegengekomen in Phenix, Dama, Pierce en nog een handje vol.

1 like

Zijn dat dan in huis uurwerken?

1 like

Nee gewoon uurwerkbouwers die aan derden leveren (Pierce geloof ik niet…)
Ik moet wel zeggen dat ik vaak pech heb met die dingen omdat ze al flink mishandeld zijn voordat ik ze in handen krijg… dus ik probeer ze een beetje te mijden. Die van de chrono’s zijn meestal nog wel goed gelukkig.

1 like

Oh wist ik niet. Weer iets geleerd. Thanks voor de info :grin:

2 likes

En in jaren 20/30/40 uurwerken met centrale seconde zie je eigenlijk ook altijd zo’n vijfspaaksrad erop geprikt.

2 likes

Hij is alweer “vintage outgoing” zie ik?

Wellicht outgoing. Even testen of er interesse is en zo ja, voor hoeveel.
Veel te hoog ingezet maar ja, je weet nooit hè?

1 like

Eergisteren is mijn moeder na een relatief kort maar heel intens ziekbed overleden, en om mijn gedachten een beetje te verzetten zat ik vanochtend op eBay te snuffelen en heb ik een impuls aankoop gedaan.

Hopelijk is het wat :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

Ik hou van patina en (veel) gebruiksporen/karakter en kon hier geen nee tegen zeggen.

Tja…

26 likes

Dat is zeer spijtig.
Gecondoleerd.

Hoe dan ook, het is een dierbare herinnering aan je moeder.

1 like

Sterkte met de verwerking :pray:

1 like

Gecondoleerd maat :pray:t3:

1 like

Gecondoleerd, veel sterkte!

1 like

Gelijkaardig schuitje. Courage, zoals ze in Vlaanderen zeggen. En mooie Seiko, dat patina staat hem wel. :v:

1 like

Gecondoleerd

1 like

Gecondoleerd

1 like

Gecondoleerd :fallen_leaf:

En gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, ook al ziet-ie er niet meer als nieuw uit :+1:

Dank je!

Een vintage hoeft er voor mij niet als nieuw uit te zien, integendeel zelfs. Ik hoop alleen dat hij beter loopt dan dat hij eruit ziet :crossed_fingers:

4 likes