Vintage incoming (Deel 2)

Meer kan ik er op dit moment niet van maken. De plaat, het glas en liefst ook de wijzers moeten worden vervangen. 1972, aangetast door water. Het originele bandje is leuk en nog best goed. Het 7005 uurwerk doet het weer perfect, schoongemaakt en geolied.

11 likes

Geen passend bandje kunnen vinden.
Maar wel een Nato in een taupe kleur.
Kan dit wel met een ca 85 jaar oud horloge?

9 likes

Je moet doen wat jezelf leuk vind. Zo doe ik het zelf ook.

2 likes

Ja joh prima, anders een lederen single pass nato bestellen.

Ondanks dat ik me voorgenomen had niets meer te kopen heb ik tijdens de kerstvakantie me toch weer laten verleiden…

Normana met Landeron 39:

Marina Militare met Valjoux/ETA 7750 (oefenprojectje):

En een leuke Pontiac Nageur Memodate met mijn favoriete kleur wijzerplaat:

Nu weer de hand op de knip en telefoon uit laten…. :see_no_evil:

23 likes

Nu weer de hand op de knip en telefoon uit laten…. :see_no_evil:
:rofl: kansloze exercitie.

4 likes

I know…… :hot_face:

4 likes

Prachtig die Normana, met de antieke amandel vormige knoppen :heart_eyes: Ik heb ook zoiets, met kapotte veer helaas

1 like

Nee.

Waarom geen leer? Fixed lugs?

Klopt: fixed lugs.
Maar een single pass lederen nato in taupe kleur lijkt mij ook een goede keus. Of anders, misschien wel beter, een vintage look.
Iemand een beter voorstel?

3 likes

Leren bandje voor fixed lugs.

Zelf vind ik perlon leuk maar zeg maar dag tegen je caseback.

1 like

Die maak ik me tegenwoordig zelf. Ik gebruik daarvoor de gespen van nylon handjes, zoals ze ook op perlon zitten. Een reepje leer in de juiste maat, gesp erop, een paar gaatjes voor de gesp. Dan een beetje afwerken en klaar om te monteren. Hoeft nog geen vijf minuten te duren.
Voor mij is er niet veel andere optie, want de meeste kant en klare oplossingen zijn niet groot genoeg voor mijn polsen. Op deze manier kan ik ze op maat maken, een goede manier om oud leer her te gebruiken.
De nylon single-pass bandjes kosten bij Cousinsuk anderhalve pond, daar kun je nog amper een losse gesp voor kopen…
afbeelding

4 likes

Ik ook !

Mag ik een stukje tape o.i.d. op kastbodem aanraden ? Werkt bij mijn horloges op perlon tot nu toe goed.

2 likes

Opwindveer of spiraalveer?

Deze heeft ook nog een Normana gestempeld achterdeksel, vind ik ook een leuk detail:

9 likes

Helaas zijn de betaalbare 7750 een beetje fout. Alhoewel je veel mooi kan gaan vinden als je er maar lang genoeg naar kijkt. Wel leuk uurwerkje, heb je die andere van je al gedaan? :grin:

1 like

Uhm ja ook deze zou niet direct mijn eerste keuze zijn :joy:
Die andere vind ik mooier, maar ach… nee die heb ik ook nog niet gedaan. Eerst 2 roestige Landerons doen en wat ander losliggend grut.

1 like

Landeron wil ik eigenlijk ook al aan beginnen maar moet daar dan specifiek die presto voor aanschaffen. Heb nog niet de moed gevonden om hem te bestellen :thinking:

Bedoel je zo verroest? :joy: evaporust doet dan toch prima zijn werk :grin:

3 likes

Nee meer dit:

Maargoed, de Evaporust is vandaag geleverd :joy:

5 likes

Opwindveer

2 likes

Damn wat een knapperd! Snel (laten) repareren :+1:

1 like

Pfoe, dat ziet er serieus uit. Die evaporust ga je zeker nodig hebben. :joy: Maar ook dit project krijg jij weer gemaakt :grin: :+1:

Niet schrikken, onderdelen kunnen zwart uit slaan als ze er te lang in liggen. Ik merk dat het goed werkt als je het wat evaporust in een glazen potje doet in de ultrasoon.

3 likes