Vintage incoming (Deel 2)

Oh wow! Dat is wel chic met die gepolijste rand rond de wijzerplaat. Dat maakt echt een groot verschil.
Dan moet ik toch eens op zoek naar een brushing-guru. Ken jjj iemand?

2 likes

@Brodie is wel een brush guru…

2 likes

Vandaag zijn deze zes aangekomen, vier lopen en twee staan stil.

Zes leuke opknappers met zes verschillende kalibers. Ik ben er zeer mee in mijn sas.

11 likes

Je maakt er een zoekplaatje van! Welk binnenwerk bij welke wijzerplaat :crazy_face:De twee middelste gewisseld van plaats!
De Svalan en de Nikles(linksboven) lopen niet?

1 like

Dat heb je goed gezien Bas! De svalan loopt, de City Bravur en Golday lopen niet.
Ze krijgen alle zes een schoonmaakbeurt en verse olie, dan gaan die alle zes lopen. veren en balansen zijn bij alle zes in orde, dus een kwestie van schoonmaken. Op dit moment is de Elma bezet, is bezig met een Atlantic Milano.

Prachtig. :ok_hand:

1 like

Zie ik het goed dat er een steentje ontbreekt bij de balans?

Bij welk horloge dacht je dat Bas ?

Midden boven? Of lijkt dat maar?

2 likes

Dat lijkt maar zo, je bedoeld de Svalan, die loopt sowieso.

1 like

S.U.B.
Leuk opknappertje met een AS 1194
Het glas is slecht maar het uurwerk tikt

9 likes

Relide Sportsman
met een Fischer Glissando band.
Gekocht voor 11 euro. De band kost nieuw 175 euro
Het horloge is als defect verkocht, kan niet worden opgewonden.

10 likes

Er komt een interessant opknappertje bij.

Certina New Art

12 likes

Dameshorloge ?

Een Ricoh, voor onderdelen onderweg

15 likes

is dat olie op de rotor?

1 like

Olie of corrosie, hij is nog niet binnen dus geen idee, datum schijf zit ook scheef zo to zien, was niet duur dus verwachting is niet hoog

1 like

Nee, geen dameshorloge, ik heb wel een Certina New Art dameshorloge, dat is meer dan de helft kleiner, het is deze,

6 likes

Certina’s zijn wel goede horloges.

2 likes

Dit is wel een dames model, referentie staat op de kast 0801 852. Is volgens mij 20mm bij 20mm, zelfde als je andere New Art die je laat zien. De grotere versie is 4101-141 (geen datum) of 5801-199 (met) als ik het goed heb. Die zijn 32 bij 32mm of zoiets.