Vintage incoming (Deel 2)

Gecondoleerd is hier ook nog niet lang geleden, sterkte

Prachtig ik hou van dat type kast :heart_eyes:
Dat zijn leuke dingen voor de mens :slightly_smiling_face:

1 like

Ik wacht wel af, dit staat bij de advertentie,

[Unisex]

[30 - 35 mm]

Op ebay heb ik dezelfde gezien, daar staat
Größe 36x32mm mit Krone

Voor 14 euro maak ik me niet druk, komt wel goed, opknappen en te koop aanbieden op Ebay is de bedoeling.

Weer een leuke aanvulling op mijn verzameling Seikomatics. Een Seikomatic 6218-8000 uit 1966

13 likes

Ik heb naar aanleiding van jullie reacties natuurlijk op het web rondgekeken en heb er 1 gevonden die precies hetzelfde is en die had de afmeting 29.5, het wordt verkocht niet als dameshorloge, maar als unisex, kan dus beide zijn.

Dat is een verkooppraatje denk ik.

Jep

1 like

Over de diagonaal gemeten, misschien ?

De Glycine is binnen.
Kast blijkt geen RVS, maar is verchroomd en wat sleets. Is wel gebrushed.
Deze moet eigenlijk opnieuw verchroomd worden.
Uurwerk moet ook worden nagekeken, maar dat wist ik van tevoren (“werking onbekend” :joy:).
Voorlopig zit deze nog niet om de pols.

4 likes

Leuke Elge Horloge op de kop getikt, gevallen voor de aparte mooie wijzerplaat.
Beetje klein aan de maat met 30mm maar buiten het feit dat de stem los zit liep het gelijk bij het opdraaien.
Binnenkort maar eens nakijken.

foto vergeten

8 likes

Let op dat hier wel radium in kan zitten. Meten is weten!

Helemaal niet over nagedacht, dank voor het advies.

apparatuur om dit te meten heb ik zo niet liggen, als ik het voor nu afblijf, dichtlaat en wegleg dan kan het niet heel veel kwaad toch?

1 like

Klopt

Twee keer nieuw vintage binnen gekomen.

Een Remova ( tikt wel, windt niet op en een vaste bandpen brak af, was gelijmd)
En een gekocht als een ‘Soingen’. Geen glas, afgekloven maar loopt als een bikkel.

8 likes

Mooi horloge, als het dicht is, kun je het best zo nu en dan dragen, en in jouw horloge zit weinig straling denk ik. Als je van plan bent om meer vintage horloges te verzamelen dan zou ik een radium detector aanschaffen. Bij aliexpress heb je ze al voor vier tientjes.

Eindelijk mijn NOS uurwerk binnen. Duurde een week om het van Duitsland naar Nederland te verzenden.

13 likes

Nieuwe NOS ongedragen Philishave in originele doos en verkoopcertificaat uit 1972. In de advertentie stond er bij vermeld dat het lijkt alsof het niet werkt.

Maar eens zien of we die aan de praat weten te krijgen :blush:

16 likes

Mooi, die heb ik ook eentje. Jij hebt de hele set dat is echt heel bijzonder.

15 likes

Reclame horloge? :thinking: mooie set zo :ok_hand:

1 like