Olma Sport uit de jaren 60.
Een Fludo Chronostop opknapper mer een ETA 1168 uurwerk.
Het uurwerkje loopt niet en zo te zien ontbreekt de hevel plus veer die de secondewijzer reset naar 12 uur.
De drukknopjes voor de Chronostop zijn wel heel klein uitgevallen.
Ik moet zeggen, dat ik die linker nu niet echt troep zou noemen.
Een 6619 is niet het allermoelijkste uurwerkje. Ik heb daar trouwens ook een vsn met zwarte wijzerplaat.
Die zou inderdaad mee kunnen vallen. Er lijkt wel wat ellende aan de rand van de wijzerplaat te zitten tussen 7 en 8 uur maar het is niet goed te zien. Wellicht dat die nog de moeite van het opknappen waard is, hangt ook een beetje van de staat van het binnenwerk af
Mogelijk heeft de verkoper geprobeerd om zich met het horloge te scheren…
Dankjewel! Ik ben heel benieuwd naar de mate van vervuiling van de wijzerplaat. We gaan het zien!
Heel erg mooi!
Lang gezocht naar een mooie 14702, nu als het goed is gevonden.
Plus mooie bandjes via Nomos. Want hun horloges zijn niet mijn smaak, maar bandjes maken ze als de beste
Mooi exemplaar gevonden; gefeliciteerd
Afgelopen week twee leuke vintage horloges gescoord op MP waarvan de eerste nu binnen is. Een Mora duikertje in 38 mm waar nog wel iets aan te verbeteren valt. Zo loopt het uurwerk veel te snel. Zodra ik tijd heb voor de hobby eerst eens proberen te demagnetiseren. Zouden jullie je wijsheid willen loslaten op het uurwerk? Google Lens geeft geen goede hits. Alvast dank!
Die balans lijkt me wel fubar.
Een France Ebauches FE-140 serie, denk ik te herkennen.