Vintage incoming (Deel 2)

Ik denk dat je gelijk hebt. Dankjewel voor je rappe reactie!

1 like

Heb hier ook nog een Mora liggen. Compleet geserviced, maar bij montage van de wijzerplaat kant (dag/datum ringen etc) stopt hij met lopen. Zonder die spullen snaarstrak. Moet dus weer uit elkaar. Binnenkort ff kijken wat het is. Van het weekend misschien.

2 likes

Net gekocht op Ebay, nog maar eens een Ricoh

19 likes

Deze 7002-700J is onderweg.

Nu hopen dat ik hem goed heb ingeschat en dat hij helemaal origineel is :crossed_fingers:

17 likes

Maar wel een hele aparte bracelet, toch een bonusje :+1:t2:

1 like

Vandaag is Certina New Art binnengekomen, en wat ik al had verwacht na de berichten gelezen te hebben is ook uitgekomen. @Marbleu had volkomen gelijk, het kleine klokje meet 20 bij 20 mm en is hierbij zelfs één van de kleinste dameshorloges in mijn verzameling.
Dus wat bij de advertentie stond klopt van geen kant, Unisex zou het zijn hahahaha.
Het loopt wel goed en ik ga het ook opknappen en tevens een mooi oefen object om uit elkaar te schroeven en een servicebeurtje te geven.

Om een indruk te geven hoe klein het is heb ik het tussen mijn andere dames gelegd en op het lerenbandje van Thussy 20mm, Thussy is één van de grootste in de verzameling en meet 39 mm excl. kroontje.

9 likes

Mooi hoor zo bij elkaar. Blijft een bijzonder ontwerp uit die tijd, de New Art is geloof ik omtrent 1965 geintroduceerd. Success met het opknappen:-)

7 likes

Bedenk me net iets; heb je misschien bij het monteren twee schroefjes met elkaar verwisseld? Dat is mij eens gebeurd. Daardoor verzonk het schroefje bij de wijzerplaat niet genoeg. Met vastlopen als gevolg.

Dat zou theoretisch natuurlijk kunnen, maar bij het uit elkaar halen leg ik alles apart. Schroeven leg ik nooit bij elkaar. Dus de schroeven van de platine bij de platine, schroef van de klik bij de klik etc etc etc. Juist om te voorkomen dat je ze op de verkeerde plek terugzet.

2 likes

En de nummer 2 van MP; een Nixon The El Dorado. Vintage? Ja, op de kop af. Er huist een simpele quartz in deze zware behuizing. Met een vers batterijtje tikt 'ie er weer vrolijk op los. De kast plus band liggen te soppen in de ultrasoon. Daar voorkom ik een tetanus prik mee in de toekomst. Man, man, wat was dat smerig. Het horloge weegt bij elkaar zo’n 160 gram. Dat vind ik best een aanwezigheid om de pols. Het echte draagwerk moet wachten totdat ome Ali een watch strap bracelet extender langs brengt. Want het gevaarte zit nu nog te strak om mijn pols.

13 likes

Wordt verwacht, deze Orfina Golden Flame
Er moet natuurlijk nog wel wat aan gebeuren, de kast is 31x31mm en het uurwerk is een Eta 2452. In de jaren '70 maakte Orfina Porsche design horloges en ze bestaan nog steeds.

15 likes

Een kaveltje van 5 stuks gekocht gisteren.
Ik ging voor de COPPET SuperDatomatic, de andere vier zijn een bonus. Eens kijken wat het allemaal is als ze binnen zijn.

11 likes

Zojuist aan de hengel een Candino Duiker Professioneel 300m.
Leuk opknappertje voor een mooi prijsje.

12 likes

Van welk jaar zou dit duikertje zijn?

Niet zo oud vrees ik :smile: staan online nieuw te koop voor $47.

https://www.uzhafashion.shop/?path=page/ggitem&ggpid=3710021

https://www.uzhafashion.shop/?path=page/ggitem&ggpid=3710044

Wat wel weinig is, want er zou schijnbaar een ETA 2824-2 in zitten.

4 likes

Ik kon me, voor een goede prijs, een 2e Seiko Sportsmatic Silverwave bemachtigen, deze keer met een wijzerplaat zonder patina. En deze is van april 1964, en daarmee een vroege versie van dit model Silverwave.

23 likes

De bijvangsten zijn beter van kwaliteit dan de Coppet want die heeft een penanker uurwerkje, waarschijnlijk een Cattin. De naam datomatic wordt namelijk veel gebruikt door door Cattin/Mortima.
Het is wel een leuk horloge en ik hoop dat je hem goed aan de gang krijgt.

Ik ken iemand die een Awill heeft (zoals in jouw bijvangst) en daar tikt een mooie AS 1130 in.

6 likes

We gaan het zien.
Zodra ik ze binnen heb zal ik wat foto deponeren van de uurwerken met typenummers erbij als ik die kan vinden.

1 like

Ik heb er ook op geboden omdat de bijvangst ook leuk is, alleen de OSCO is wat te klein voor mij maar ik wil eerst even kijken wat voor uurwerk er in zit voordat deze in het blauw gaat.
Verder zijn de andere 3 ook leuk om op te knapen en proberen weer werkend te maken. Krijg ik ze niet werkend dan is het een mooi leermoment en belanden ze in de onderdelen bak.

Onderweg :notes:uit Zweden :notes: (doet me denken aan de reclame van Husqvarna dacht ik, daar bij werd dit als gezongen slogan gebruikt…

Maar het gaat om mijn 1e gewonnen veiling.

16 likes