Deze komt mijn kant op.
Eweco Automaat met mooie blauwe wijzerplaat.
Ik heb intussen mijn orders ontvangen en het moet een stalen armband zijn. Tijd om eens in de bak met oude fixoflexes en aanverwanten te duiken dus, en dan kijken wat er werkt of kan aangepast worden
Mooi. Die van mij stond bij dat het jaren 80 zou zijn.
Voor nog geen 13 euro kon ik hem niet laten lopen
Das niet duur, had ik em ook voor meegenomen!!
Ik kocht mijn Eweco in een kavel van 3 stuks, tesamen met een Mauthe en een Wyler.
Ik wilde de Mauthe omdat dit een Volkswagen uitvoering is maar de Eweco was bij binnenkomst vele malen mooier.
Dit was de foto bij de advertentie.
Ik merk dat ik steeds meer de (vintage) diver kant op ga. En toen ik deze tegenkwam afgelopen weekend, kon ik 't niet laten. Rodania diver. Benieuwd naar de staat, maar na wat TLC zal deze weer shinen!
Na twee jaar gezocht te hebben en van alles voorbij te hebben laten schieten omdat het toch net niet was wat ik zocht, heb ik nu een afspraak staan om, potentieel, mijn nieuwe vintage NA op te halen. Hier alvast een tipje van de sluier, ben benieuwd of iemand weet waar het hier om gaat
Longines Flagship Ultrachron?
Yes
Fraai
dank je, vind ik ook !
Die is ook mooi!!
Ja, ik heb 20 jaar bij Volkswagen/Audi gewerkt.
Het Mauthe horloge kreeg je als je 100.000km met je VW Beetle had gereden.
Ik ook, wist alleen niet meer wat er kapot was Prima staat, zat gewoon niets in de kast
Wel met ’ andere bracelet’ lijkt het (mist de sluiting)
wow, NOS?
Gokje? Qua stijl wijzerplaat, wijzers en kast en type uurwerk 1930-1935.
Maar wie weet kun je met het caliber nog wat info krijgen. Op ranfft en emmywatch kon ik dit uurwerk niet vinden.
Zitten er nog stempels in de kast?
Die zijn wat te modern wellicht? Ik kan ook even kijken of ik nog wat heb. 8mm is wel een lastige maat.
Degene die ik heb gekocht is aan mij aangeboden als NOS. Wat ik heb geleerd in mijn zoektocht is om dit altijd met een korreltje zout te nemen. Maar het ziet er zeer belovend uit vandaar dat ik dit keer de knoop heb doorgehakt. Donderdag ga ik hem ophalen