Leuke Seiko , heb ik er ook nog een van in het rusthuis
Moeilijk te servicen zou inderdaad best kunnen - heb al jaren dit nos werkje liggen maar ik vermoed dat er ook uit ‘geleend’ is
Mijn allereerste Voumard met zo’n grijze dial ooit nieuw gekocht en zo’n dertig jaar geleden eens geruild, nooit meer gezien

Mooi zo met de originele band.
Op Etsy heb ik er 1 gezien die heeft dezelfde band als die van mij, ook niet origineel meer wel een band type dat meer gebruikt wordt voor dit type horloge, denk ik dan.
Seiko 6119-5450 etsy
Ik moet vanavond even zoeken, maar volgens is die ook nog met een andere band geleverd, ik heb ook nog zo’n Diamatic liggen…
Ik begin al aardig wat Ricohs te krijgen, maar een Takano ontbrak nog, gisteren dan een op Ebay kunnen bemachtigen.
De secondenwijzer ligt er naast, volgens verkoper loopt hij wel, maar stopt na enige tijd.
Maar voor $35, e x verzend en belasting wel een gokje waard dacht ik.
Wat? Zou op marktplaats als NOS worden aangeprezen…
Als het goed is komt deze Jenny vandaag binnen. Non runner.
Maar ik kon hem niet laten liggen, kijken of we er iets van kunnen maken.
Wat de pakketdienst vandaag bracht…
Een bescheiden oogst deze keer…
Maar er zitten wel leuke verrassingen tussen, want op 2 horloges zitten originele bracelets en een leren bandje van Omega met gesp… Leuke bonus…
En verder (niet op de foto) nog wat onderdelen en glaasjes…
Poah, mooie horloges die Silver waves! Zijn ze een beetje een schappelijke maat (35mm+)? Daar zie ik mezelf nog wel eens naar zoeken
Deze was ook ver heen. Cola, tangetjes, kruipolie en uiteindelijk los, veel geborsteld met glasvezel borsteltje.
Tadaa!!
Incoming: 5216-8020 met bruin linnen dial, al lang gehoopt er ooit één te mogen bezitten.
Uurwerk heeft onderhoud nodig, inmiddels gelukkig aardig wat ervaring opgedaan met het 5216 uurwerk. Het kristal ontbreekt, goede reden hier gelijk saffierglas in te zetten. Uit eindelijk moet het zoiets worden.
De Silverwaves zijn 37mm x 44mm. Dragen zich echt heel erg goed en het zijn leuke eenvoudige uurwerkjes… En ja, ik ben er ook heel erg fan van.
Ben er nog niet aan uit, welke ik het mooiste vind…
70’s Technos onderweg, ben benieuwd:
Technos dag vandaag!
Eentje voor mevrouw. NOS volgens de beschrijving en de foto’s suggereren dat dat wel eens zou kunnen kloppen - maar dan zal de olie ook wel al tientallen jaren ingedroogd zijn. Ik ben benieuwd.
Iemand een gokje over de leeftijd? Dit soort modellen vind ik lastig te plaatsen. Kleine seconde en geen schokbeveiliging dus ik vermoed pre 1950.
En dan op zoek naar een bandje van 8mm voor vaste lugs.
NOS? Hooguit mint. Maar het ziet er goed…
Is toch wel ooit open geweest en gebruikt (deukje bij acht uur en verbogen lug, en afdrukken van schroevendraaiers op de schroeven van het uurwerk). Mooi ding, succes met het onderhoud…