Thanks! Helaas net de Alpinist gemist, maar die kleine Seiko 10a maakte het weer goed
Komt regelmatig leuk spul voorbij
Mooi , daar hoeft niet zo veel aan te gebeuren geloof ik.
Ha, heb jij die uiteindelijk.
Het zijn ook mooie grote 13 lines uurwerken, ze zijn er ook in 10,5 lines.
Hopelijk is reinigen en nieuwe olie voldoende.
Ja die had er al een keer of 3-4 opgestaan, maar hij werd niet meer echt goedkoper… dus maar toegehapt.
Dat lijkt eigenlijk wel zo’n schijnchronograaf.
Horen hier geen knoppen links in de kast te zitten ?
Zo ziet het er wel uit inderdaad. De wijzerplaat lijkt ook niet goed in de kast te passen en volgens mij mist de bezel.
Ja een zgn schijnchronograaf. Ik zie het aan het uurwerk en dan met name het extra hendeltje om de balans te stoppen.
Deze is onderweg richting het mooie Drenthe!
Ik zag dat Tim @TKH er ook 1 heeft met een witte wijzerplaat . De veiling liep binnen 1,5 minuut af dus weinig tijd om uit te zoeken wat de waarde is maar ik vind het een mooi horloge dus op de bieden knop gedrukt. Ik was de eerste en enige die geboden heeft dus voor 10,90 euro incl. verzenden wil ik de gok wel nemen!
Leuk ding! En een betrouwbare quartz
Uhm ja ik heb er zelf tegenwoordig eentje:
Mijn vriendin heeft er 2 en mn schoonzus ook 1
Veel plezier ermee!
Ik heb een hele week volgehouden om niets te kopen.
Maar toch weer overstag gegaan…
Het begint met één van 5 euro( ‘moet nieuw batterij in’) de zwarte wp😇
En dan die monitor met fancy lugs…
En dan een ELKA…
En…?

Ik had ze nog nooit gezien maar vind de uitstraling wel mooi. Het is weer eens wat anders dan de streepjes als urenmarker.
@TKH zit er ook een Asra uurwerk in??
En is dat uurwerk steviger gebouwd? Omdat je toch met je vingers aan de wijzers moet zitten om te voelen hoe laat het is?
Die ziet er gaaf uit. Heb je een meer close-up foto?
Nee, ik kan niet ontcijferen wat het merk is.
De uurwerken bij mij zijn wel Arsa gestempeld, maar zijn Peseux/AS werkjes en ja een aantal onderdelen zijn wat zwaarder uitgevoerd zoals het wisselrad van de minuten naar de urenwijzer.
Deze zag ik een tijd terug ook staan. Volgens mij was Pevanda een lampen en klokken fabrikant die ook een keer horloges heeft (laten) maken. leuk om deze hier te zien.