De laatste is aangekomen in het pakhuis, alles wordt samengenomen en hopelijk snel verzonden. Het is een mooi (veel te groot ) lotje geworden uiteindelijk.
Eerst een Golden Horse, met blauwe markers rondom die ik nog niet eerder zag (nu maar hopen dat dat geen aftermarket prul is ). Half werkend, de automaat zou OK zijn en wijzerverzet ook maar datum/dag niet. Onderhoud nodig dus. Goeie hoop dat onder het nogal gekraste glas alles er netjes uitziet. Glas swappen zou voor deze easy-peasy moeten zijn alvast.
De Manchester Sapphire mist zijn schildje en ik denk niet dat de band origineel is maar zou werken en het facetglas ziet er in redelijk goeie staat uit.
De Serbia mist ook het schildje maar heeft originele band, en eigenlijk enkel gekocht voor het binnenwerk en de kroon. Ik heb een nettere (lege) kast, wijzerplaat en wijzerset liggen. Ik denk dat het glas sowieso al niet het originele was want geen loupe op de datum.
Een Balboa Eiger met althans op foto super bruinroze sunburst, en ook net facetglas. Werkend, geen schildje en geen originele band.
De Rado die ik samen met de Manchester het meeste wou en ook het meeste gekost heeft (al viel het nog altijd heel erg mee): de Silver Horse met de fancy bezel en wijzerplaat, kastvorm, datum/dag op 6, originele band, werkend. Kijk er naar uit om deze met hopelijk niet te veel miserie in draag-staat te zetten.
Een Balboa met linnen-textuur wijzerplaat, goed facetglas en half-werkend binnenwerk.
En nog een tweede van ogenschijnlijk hetzelfde met werkende binnenkant, originele band maar grote barst in de kast. Benieuwd of er samen met die hierboven één goeie van te maken is.
En dan tijdens het wachten nog een Seiko Actus…
… en een Seiko LordMatic met top wijzerplaat en hopelijk fatsoeneerbaar facetglas.
En nu mag het echt wel gedaan zijn tot er minstens 10 andere het nest verlaten hebben.