Vintage incoming (Deel 2)

De laatste is aangekomen in het pakhuis, alles wordt samengenomen en hopelijk snel verzonden. Het is een mooi (veel te groot :see_no_evil:) lotje geworden uiteindelijk.

Eerst een Golden Horse, met blauwe markers rondom die ik nog niet eerder zag (nu maar hopen dat dat geen aftermarket prul is :rofl:). Half werkend, de automaat zou OK zijn en wijzerverzet ook maar datum/dag niet. Onderhoud nodig dus. Goeie hoop dat onder het nogal gekraste glas alles er netjes uitziet. Glas swappen zou voor deze easy-peasy moeten zijn alvast.

De Manchester Sapphire :smiling_face_with_three_hearts: mist zijn schildje en ik denk niet dat de band origineel is maar zou werken en het facetglas ziet er in redelijk goeie staat uit.

De Serbia mist ook het schildje maar heeft originele band, en eigenlijk enkel gekocht voor het binnenwerk en de kroon. Ik heb een nettere (lege) kast, wijzerplaat en wijzerset liggen. Ik denk dat het glas sowieso al niet het originele was want geen loupe op de datum.

Een Balboa Eiger met althans op foto super bruinroze sunburst, en ook net facetglas. Werkend, geen schildje en geen originele band.

De Rado die ik samen met de Manchester het meeste wou en ook het meeste gekost heeft (al viel het nog altijd heel erg mee): de Silver Horse met de fancy bezel en wijzerplaat, kastvorm, datum/dag op 6, originele band, werkend. Kijk er naar uit om deze met hopelijk niet te veel miserie in draag-staat te zetten. :sweat_smile:

Een Balboa met linnen-textuur wijzerplaat, goed facetglas en half-werkend binnenwerk.

En nog een tweede van ogenschijnlijk hetzelfde met werkende binnenkant, originele band maar grote barst in de kast. Benieuwd of er samen met die hierboven één goeie van te maken is.

En dan tijdens het wachten nog een Seiko Actus…

… en een Seiko LordMatic met top wijzerplaat en hopelijk fatsoeneerbaar facetglas.

En nu mag het echt wel gedaan zijn tot er minstens 10 andere het nest verlaten hebben. :smiling_face_with_tear:

18 likes

Nou Lennert, je kunt voorlopig weer vooruit.

1 like

Toch wel mooie horloge’s die Rado’s!!
Vooral die met de dag/datum op 6uur.
Nadeel voor jouw en alle andere Rado verzamelaars dat er op deze manier er meer mensen zijn die een Rado gaan zoeken!!:joy::joy:

2 likes

:joy: eenmaal Rado…
Leuke aanwinsten Lennert :ok_hand:

1 like

Vooruit kon ik nog heel lang, ik ben een tijdje geleden begonnen met inventariseren van alle slopers/donors/opknappers… zit aan 70+… en nog niet klaar. :face_with_peeking_eye:

Maar ja…

… dat dus. Maar nu eens terug proberen een routine houden om er ook effectief iets mee te doen. :sweat_smile:

1 like

Ik voorzie een wereldwijd tekort aan Rado’s als ik iedereen hier zo bezig zie :rofl:

7 likes

Ik zou zeggen “ik stop nu wel” maar we weten allemaal wel dat dat zeer tijdelijk kan zijn. :sweat_smile:

4 likes

Je hebt mooie aankopen gedaan, hoor. :+1:
Ik kom de Rado’s bij bosjes tegen, maar ik blijf er van af. :blush:

2 likes

Mooi,mooi,mooi. dat zijn mooie klusjes, dat gaat helemaal goed komen, heb er alle vertrouwen in.

2 likes

fantastisch mooi, die steekt er voor ons echt boven uit. We duimen voor niet al te veel brokken zodat ie snel de pols om kan :slight_smile:

3 likes

Ik ook! Want mijn geknoei is beperkt gebleven tot Russische handwindertjes en een zakhorloge de voorbije maanden dus de routine zit er niet in :rofl:

Ah, en een vraagje nog: ik meen gemerkt te hebben dat Rado’s voor hun standaard kasten (niet de doublé of wolfram) roestvrij staal gebruikt - maar niét de geribbelde bezel op de Horse Sport en dergelijke blijkbaar. Die zien er op veel foto’s als chromé messing uit, wat ik maar raar vind voor een onderdeel dat toch serieus kwetsbaar is voor slijtage. Of zie ik dat verkeerd :thinking:

3 likes

nee idd die zijn chromé en dat slijt echt lelijk af want eronder zit messing. Wij hebben speciaal een 2de jetliner gekocht voor de bezel. En er was een hele leuke golden horse sport afgelopen week maar die bezel heeft er ons doen afblijven. Je krijgt dat nooit goed en opnieuw verchromen is moeilijk omdat dat ding zeer nauw passend is. We hebben zo eens een bezel laten verchromen, resultaat was heel erg mooi, alleen hebben we hem er nooit meer op gekregen zonder puntjes lijm, dus niet voor herhaling vatbaar hier :wink:

Dat geloof ik graag met dat klein boefje :heart_eyes: :heart_eyes:

Pfoe. Beetje dom dat ze wel voor RVS kasten gaan maar dan besparen op het meest zichtbare en presentabele onderdeel :neutral_face:

Ja, klinkt alsof die zou moeten gemasket worden, zodat enkel de zichtbare stukken een laag krijgen en het stuk dat moet klikken niet. Maar zo ver zijn we nog heeeeeel lang niet dat ik aan chrome plating begin. :sweat_smile:

1 like

RVS is een rotmateriaal om strakke vormen mee te maken, het is taai als kauwgom. Je ziet dat bij veel merken, geribbelde bezels zijn meestal van messing.

1 like

Cocaïne?

6 likes

Vintage cocaïne dan wel hé :sunglasses: niet van die nieuwerwetse rommel.

6 likes

Ah ouderwetse onversneden kwaliteit :ok_hand:

6 likes

:joy::joy::joy:

Leuk spul die Moerissen!

1 like