Vintage incoming (Deel 2)

Inderdaad :smile: maar wel mooi strakke en evenwijdige lijnen, dus dat belooft wel goed te komen. Tof.

2 likes

Geen horloge, maar zeker wel horloge gerelateerd. Een Seiko QT-77 met alle accessoires. Een timer voor zowel mechanische, elektrische, stemvork en vooral quartzhorloges. Ik heb hier reeds een Vibrograf M80 staan, maar die voldoet niet zo voor mij. Dan is dit al een heel stuk beter…

20 likes

Is zoiets nog een beetje in leven te houden als er iets stuk gaat? Aan de ene kant oerdegelijk waarschijnlijk, maar het vinden van onderdelen lijkt me best een uitdaging.

Ik ben overstag gegaan voor m’n eerste Enicar. En uiteraard met gekleurde secondewijzer want daar heb ik een zwak voor. Eens kijken hoe dat er uit ziet op een mooie leren band als hij binnen komt.

14 likes

Mooie Enicar! Onderdelen zijn zeker nog wel te krijgen :+1:

1 like

Het is electronica, dat is wel te repareren. Tegenwoordig is zoiets niet meer te maken, of je moet printplaten uitwisselen. Dit is nog techniek uit de jaren 80, waar nog alles uitwisselbaar is…

Maar zoals alles wat vintage is, onderdelen worden wel schaarser.

3 likes

Inderdaad, meeste onderdelen is goed te krijgen spul, condensatoren, weerstanden. Er zit waarschijnlijk een referentie kwarts kristal in met verwarming, dus dan zou ie eerst ff moeten opwarmen. Ik heb zelf een Greiner kwarts tester met nixie buis display, heerlijk ding.

5 likes

Ok nog eentje en dan hou ik voorlopig even op…

25 likes

Gefeliciteerd! Ben je net zo goed met stoppen met aanschaffen als ik?
Koop dan nog maar een kast…:stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ik ben ook zo goed in stoppen met kopen!!
Valt onder verslaving toch?

2 likes

Ja ik probeer het echt :rofl:
Ik heb bij iemand nog 1 chrono liggen en dan gaat echt even het slot erop…
Eerst de projectenbak wat leegwerken voordat er nieuwe komen.

2 likes

Mooie pontiac :ok_hand: duidelijke Tissot vibes

1 like

Ja past wel goed naast mn PR 516 :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Hier ook hoor. Eerst het bakje meer leegmaken, maar ja…… komt net die ene voorbij en dan die andere :joy:

Helemaal als je potje weer wat gevuld is door wat verkopen :crazy_face::see_no_evil:

Heb al twee weken geen horloge aangeraakt op de werkbank. Te druk in de privé sfeer. Vannacht op pad voor een hoognodige vakantie……. ff drie weekjes er van tussen. Begin september zie ik het wel weer. Hoop op veel kringloopwinkels in de buurt of rommelmarkten. Zal de campingeigenaar eens vragen :grimacing:

3 likes

Probleem is dat ik eigenlijk zelden iets verkoop :sweat_smile:

2 likes

Nog maar eens een trenchwatch incoming :innocent:
Wel een project voor de langere termijn, er mankeert vrij veel aan.

Waarom dan toch gekocht? Puur vinkjes tellen:

• mid size trench watch, die had ik nog niet, had alleen goot en klein.
  • zeldzame “Locle & Geneve” wijzerplaat. Had ik nog niet op een polshorloge, alleen op een zakhorloge.
    Je bent verzamelaar of je bent het niet :rofl:
16 likes

Wbcoupe en het mysterie van de missende lagersteen.

Ff serieus, super gaaf ding, lekker de tijd voor nemen en met veel plezier dragen als hij klaar is :+1:

1 like

Doe had ik ook gezien!
Leuk dat hij naar Nederland komt!!

1 like

:rofl::rofl:

Inderdaad. En de missende minuutpijp en Joost mag weten wat er allemaal nog meer verdonkeremaand is :grimacing::sweat_smile:

Gaan we doen. Gelukkig liggen er nog maar 70 andere projecten :see_no_evil:

4 likes

Ik durf eigenlijk niet te tellen hoeveel er nog moeten maar zal het morgenavond toch eens doen, helpt me misschien om de rem er eens op te zetten :see_no_evil:

3 likes

Ik roep ook maar een getal, kunnen er intussen nog wel meer zijn :sweat_smile:

Overigens zijn ze niet allemaal even urgent, zitten ook horloges bij die het gewoon doen maar eigenlijk een servicebeurtje moeten hebben. Maar met een gemiddelde draagtijd van enkele dagen per jaar vraag ik me wel steeds meer af of dat de moeite waard is.

1 like