Vintage incoming (Deel 2)

Kon het niet laten :blush:
Maar zal nog wel even duren denk ik voordat hij aan de pols te vinden is.

1 like

Ben benieuwd!!
Hou ons op de hoogte!!

Ik mocht vrijdag na een vroeg ziekenhuisbezoekje niet aan het werk (eigen zaak) dus maar eens even de doos met horlogespul uitgezocht.
Kwam nog een paar leuke horloge’s tegen dus gelijk maar even gefotografeerd en gedocumenteerd!
Ik ben nog niet zover met het de en monteren van uurwerken en zit nu aan de medicijnen waardoor mijn stille handen niet meer zo stil zijn maar zodra het kan wil ik weer verder met oefenen.
Hieronder een slecht geschreven lijstje met wat ik tegen ben gekomen in de doos.

En dit is nog niet alles.:joy::joy:

6 likes

Ik heb op een gegeven moment maar een excel file aangemaakt, kun je makkelijker dingen tussenvoegen en kopieren :sweat_smile:

2 likes

Ga ik nog doen als ik daar zin in heb.

1 like

Nu toch weer over stag gegaan voor een Seiko Goldfeather

Ik wist niet meer zeker of in mijn verzameling ook een vroege Goldfeather zit. Nu wel dus :woozy_face:
Aangezien deze er mooi uit ziet was lang nadenken niet nodig.

Ik heb wel besloten dat dit de laatste Seiko Goldfeather is die ik koop. :lying_face: ik kan immers niet aan de gang blijven en er zijn nog veel meer mooie Seiko en Citizen modellen.

In ieder geval moet er de volgende keer eerst een plaats maken voordat de volgende mag komen :shushing_face:

19 likes

Zojuist aangekocht. Seiko Marvel 13058 uit 1950. Correctie : 1960. Dank je Patrick.
Wordt alleen schoongemaakt, beurtje en voorzien van een glaasje en ring. Verder niets.
Het is weer eens wat anders.

6 likes

Zo hoef je in ieder geval niet te prutsen met bandjes wisselen!! :rofl: :rofl: :rofl:

1 like

1950 zal niet kloppen. De Seiko Marvel is pas vanaf 1956 gemaakt. Dus van 1960. Maar deze mist toch wel iets…

4 likes

Al lang op de wishlist, nu gaat de Omega hopelijk zonder problemen deze kant opkomen:
image

16 likes

Is dit een nieuwe trend? Ik zat gisteren te bieden op een Tissot zonder wijzerplaat omdat ik de kast wilde hebben. Ik denk niemand biedt op een horloge zonder wijzerplaat dus die hengel ik wel even binnen voor een paar tientjes. Maar ik ben op een gegeven moment maar afgehaakt :face_with_raised_eyebrow: :sweat_smile:

3 likes

Geen idee of het een nieuwe trend is maar ik vind het wel een aardige insteek om weer eens wat anders te proberen. Ik vind de ‘industriële optiek’ met de staalblauwe(?) wijzers wel wat hebben.
Ik was de hoogste van 4 bieders en hengelde hem binnen voor 12 euri en wat centen.

3 likes

Dat is dan een prima prijs; die Tissot ging voor 75 Euro weg, en dat vond ik wat te gortig voor een donorkast :sweat_smile:

1 like

Ik vond dat op de andere Tissot’s ook veel geboden werd.
Had ik niet verwacht.

1 like

Blijft toch vaak wat lastig te voorspellen. Soms eindigt iets veel hoger dan je verwacht, en zonder duidelijke reden. Toevallig net een hoop mensen bij elkaar die zin hebben om te bieden?

1 like

Idd. En lug rechtsonder staat schuin.

Vrees een slopertje.

1 like

Slopertje? Zou heel goed kunnen maar ik houd moed🤣

1 like

Heb dit weekend weer te veel tegelijk gekocht… Dit is onderweg. Oud spul, ‘for parts & repair’. Ben benieuwd of er nog wat van te maken valt (with a little help from my friends…). Niet zo duidelijk welke uurwerkjes het zijn Als iemand wat herkent: laat het me weten. Scheelt weer een hoop gepuzzel.

Optima en Perfecta

Runa en Savillon

Silvana en Tärnan

Texin

Alle uitstekende foto’s zijn van de verkoper.
Van de Optima was geen uurwerkfoto, van de andere 6 horloges wel. Sinds het wegvallen van de RANFFT database met zoeksysteem vind ik het een stuk moeilijker om de uurwerkjes te herkennen (als er geen kalibernummer onder de balans staat). De Rafft.org site wil maar niet wennen…
De Perfecta heeft een Unitas 151 aan boord.

Wie helpt me met identificeren van de andere kalibers?

Perfecta met U151

Runa

Savillon

Silvana

Tärnan

Texin

9 likes

Ik denk Jeambrun 23D :slightly_smiling_face:

Leuk hulpje:

3 likes

Savillon is een sub merk van Enicar als ik me niet vergis.

1 like

:lying_face: :rofl: mooie aanwinst in wording :ok_hand: