Vintage incoming (Deel 2)

Aha, goed om weten.

Intussen toch weer gezondigd hier :face_with_peeking_eye:

Een nep-chrono. Niet werkend maar dat zien we dan wel, zou zomaar gewoon vuil kunnen zijn.

Een Doxa rechthoek met een hele mooie plaat die ik hopelijk proper krijg… en dan een glas vinden… en kijken of het nog werkend kan gemaakt worden… en de kast kan een makeover gebruiken… :sweat_smile:

En deze jumbo Doxa loopt blijkbaar vrij goed - timegrapher beeldje gekregen - maar heeft geen wijzers (huh :sweat_smile:). Dat komt wel goed dus.

Weer wat zakgeld kwijt, en de to-do lijst langer. Hoezee :slightly_smiling_face:

14 likes

Ga je die Marstron echt opofferen voor een schildje? Zo jammer.

Die Purple Horses zijn ook wel heel erg mooi hoor? Maar zo is je lijstje weer een stuk groter dan de drie die je nog moest doen :smile:.

1 like

ja die ziet er toch niet uit. Glas bekrast, kast bekrast, band niet origineel en ik ken geen drol van quartz uurwerken, dat is een eeuwigheid geleden dat ik die nog deed. en dat ding kostte 18 euro, dus schildje pakkken

2 likes

die 3 die ik nog moest zijn al weggewerkt, dus t lijstje is nu beperkt tot wat er in het pakje zit en dan komt wat er in de schuifjes zit. Wat in het pakje zit daar ben ik ook op een week mee klaar hoor, als ik niet van alles foto’s neem. Neem ik van alles foto’s dan 2 weken :wink:

Joh ik ben het echt zat en wat in de schuifjes zit is ook niet min. 20 jaar verzamelen doen zo een schuifjes met ā€œooit nog eens naar kijkenā€ wel echt uitpuilen. Einde van t jaar wil ik het klaar hebben. de gezondheid werkt hier niet echt mee, dus afronden en dan gewoon als ik eens iets vind op de rommelmarkt dat leuk is dan nemen we dat mee. Uiteindelijk is dat nog het leukste de dingen die je onverwacht op de rommelmarkt vindt. Als je op internet kijkt vind je alles wat je zoekt als je maar betaalt, die tijd is hier echt voorbij. Gewoon de rommelmarkt zoals het begonnen is 20 jaar geleden en niets anders meer.

6 likes

Je bent besmet met de zelfbeheersing van @tkh… :nerd_face::wink:

4 likes

Helemaal juist.

Dik klote dat het concept rommelmarkt hier bij ons niet echt bestaat :pleading_face: :sweat_smile:

3 likes

Misschien je garagedeur eens openzetten……. Garagesale. Dan volgt de rest :stuck_out_tongue_winking_eye::sunglasses:

3 likes

Moet je eerst een garage hebben hƩ. En idealiter meer dan 500 mensen in een straal van 5km. :rofl:

Ik weet niet goed waarom hier zo weinig tot niets te vinden is op vlak van rommelmarkten. Het land zelf is nochtans hard ingesteld op hergebruik en herstellen. Ik zal mevrouw eens op de rooster moeten leggen voor insider informatie. :smile:

2 likes

Ik hou me aanbevolen voor het uurwerkje :grin:. Maar zo is het: je kan niet alles oplappen. Ik ben nu ook alles aan het vastleggen en sorteren. Gaat dus ook een en ander de kliko in.

Ik had me niet gerealiseerd dat het een quartz is. Ik neem aan dat ie niet meer loopt.

16 likes

Dat is een mooie Koekkoek :ok_hand: Beetje schoonmaken en dan heb je een plaatje.

1 like

Deze is onderweg als project.

11 likes

Hey leuk. Heb jij die gekocht. Daar is denk ik wel wat moois van te maken. Zag hem ook, maar mijn lade puilt uit… moet echt minder aanschaffen en eerst maar weer eens goed aan de knutsel :sweat_smile:

4 likes

Ik denk ook vaak: ā€œIk koop nu voorlopig even geen horl…hee die ziet er leuk uit die kan ik niet laten liggen!ā€

1 like

:point_up:

:point_up:

3 likes

Vooruit, toch nog eentje van bij mijn favoriete verkoopster. Scheelt toch verzendkosten, zeg je dan maar. :face_with_peeking_eye:

Niet werkend maar het binnenwerk ziet er compleet uit, balansveer niet verkreukt en alles heel vuil. Er is dus hoop.

18 likes

Joechei!:star_struck: Net opgehaald deze mooie 6308! Gekocht van de eerste eigenaar die hem kocht in 1976.

18 likes

Deze heb ik ook nog liggen… maar kom er niet achter of deze uit 76 of 86 komt. Beide jaartallen mogelijk zegt retroseiko nummer zoeken.

2 likes

Van deze weet ik zeker '76. De eigenaar wist nog heel precies wanneer hij hem gekocht had. Het glas (van glas, niet plexi) moet wel vernieuwd worden. En mooi type glas is het, heel licht bol, met een afgeschuinde rand. Hopelijk is dat nog te vinden…