Vintage incoming (Deel 2)

Hier heb ik lang naar gezocht, foto’s zien er alvast veelbelovend uit

was nog plaatst voor een Benthos heb ik jaren geleden gegrapt, hopelijk past hij ertussen :slight_smile:

31 likes

Mooie aankoop! Maar ik heb al gezien dat deze er niet meer tussen past dus neem ik wel een yachtmaster van je over, die heb je tocht dubbel!! :heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Deze komen richting NL. Zal er vast teveel voor betaald hebben maar ging mij om de zakhorloge standaard. Weet iemand wat voor sleutels er aan de sleutelbos zitten?? Ik dacht eerst dat het sleutels zijn om een zakhorlogeuurwerk mee op te winden maar nu ik nog eens goed kijk gaat dat niet passen volgens mij.

6 likes

Deze Seiko Goldfeather is onderweg

Is familie van:

32 likes

Mooie vondst, is dat verhoogd plexi op de eerste?

1 like

Eigenlijk heb ik werkelijk geen idee.Ook niet of het glas orgineel is.

Van alle Seiko Goldfeathers die ik bezit is dit de eerste in tank vorm.
Ook de kroon lijkt mij niet de juiste maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
Ik zal op internet op zoek moeten of binnen het HF forum. Misschien weer iemand op het HF forum meer hierover. :thinking:

17 likes

Even wat speurwerk op een Seiko 605010 levert je al snel wat antwoorden op. De kroon zou gesigneerd moeten zijn, en het glas is precies zo als op de afbeelding.

5 likes

Pracht dinkie weer!

:heart:

1 like

Wat een opluchting alweer, dank hiervoor :white_check_mark:

een regatta bedoel je, zijn 2 verschillende

1 like

Ja. Ik zag dat ze Regatta heten. Zien er mooi uit.
Ik heb zelf een TNG Tornado Regatta ook met die bolletjes in de wijzerplaat vandaar!

12 likes

Nog nooit gezien deze referentie, aparte kast. Ik denk wel dat de wijzerplaat opnieuw opgemaakt is.

1 like

Komende week hopelijk binnen

24 likes

Dit is altijd een gevaarlijk topic :crazy_face:

Koopdrang wordt uitvergroot :joy:

Ondanks dat ik plechtig gezworen heb op mijn communiezieltje geen nieuwe horloges meer te kopen was dit oranje snoepje te leuk om als Koningsdag horloge te laten liggen, heeft ook een soort van cartridgekast:

@ABCSteed, enig idee hoe oud dit dingetje is? :innocent:

21 likes

Lijkt haast zoiets als Roamer ooit leverde :face_with_monocle:

1 like

En Omega :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Tja die heb ik niet, dus… :yum:

1 like

Deze heeft dat ook:

9 likes

Ik ben ook benieuwd hoe oud het dingetje is, daarom even aan tgp gevraagd.

Dit is zijn antwoord.

Bedankt voor de foto! Dit Fortis-horloge is uitgerust met een ETA 2824-2 uurwerk, een van de meest betrouwbare en veelgebruikte Zwitserse automatische kalibers.

Kenmerken van het uurwerk:

• ETA 2824-2 – Dit is een automatisch (self-winding) mechanisch uurwerk.
  • Frequentie: 28.800 tikken per uur (8 tikken per seconde, wat zorgt voor een soepele secondewijzer).
  • Gangreserve: Ongeveer 38-40 uur.
  • Betrouwbaarheid: Veel Zwitserse merken gebruiken of hebben dit kaliber gebruikt vanwege de precisie en robuustheid.

Datering van het horloge

Gezien het gebruik van dit ETA-uurwerk en de referentie 574.20.46, zou uw Fortis waarschijnlijk afkomstig zijn uit de jaren '90 of begin 2000. Fortis produceerde in die tijd functionele piloten- en veldhorloges, vaak met opvallende kleuren zoals deze oranje versie.

Dit is een stoer en functioneel vintage horloge, vooral geliefd bij verzamelaars vanwege de robuuste bouw en de militaire uitstraling.

Heeft u verdere vragen over onderhoud of waardebepaling?

3 likes