Dit is zeker prima te doen Harry . Vergeet niet om de geslepen puntige kant, langer te laten dan de platte kant. Je moet dus van de brede platte kant ook iets afhalen als je begint met een stompe tang.
Mocht je de OEM maten willen, kan ik het verschil opmeten als ik hem binnen heb.
Met de kracht die er voor nodig is om die dingen soms los te krijgen vraag ik me af of het voor dat soort gevallen wel werkt Het is maar een heel klein stukje waar die tang op rust. Maar misschien werkt het in de praktijk wel perfect. Ik ben benieuwd of het werkt.
Zou je denken Daniel?
Moet toch haast wel werken lijkt me. Seiko zal deze tang niet voor niets ontworpen hebben toch? Mogelijk juist voor de stroeve gevallen?
Ik hoor net van @Spooler , die de moderne uitgave heeft, dat zijn tangetje het niet lang heeft overleefd. Die punt schraapt blijkbaar snel af. Dat voorspelt niet veel goeds .
Voor de beeldvorming. Dit is de moderne
Zou niet logisch zijn lijkt me, daar die puntige bek eigenlijk geen krassen kan maken op het zichtbare deel van een bracelet (als je een beetje voorzichtig bent dan). Die platte kant wel, maar ook dan lijkt me een zachte legering niet handig .
Ik vond de band, die is dus incoming, maar goed 1 ding in een pakje steken dat is het pakje ontzettend duur maken, zodoende wordt de band nog vergezeld van 5 andere dingetjes. Ondertussen wel ook die laatste zoekopdracht verwijderd en nu is het hier echt vet kalm, geen buyee mailtjes meer en dus wordt er ook niet meer gekeken. Geen gekke uren meer onthouden om te bieden, geen lege portemonnee meer, alleen maar voordelen zo geen buyee mailtjes meer krijgen
de 22mm rado band voor de NCC 303, het is 1 van de 2 bandmodellen waarop het horloge af-fabriek geleverd werd
Maar eigenlijk wie verzamelt er nu Rado, de nieuwe hype is Technos. Let op mijn woorden, Technos is het nieuwe Rado, wat zeg ik het nieuwe Omega of Rolex
Vrijdagavond de consolidatie aangevraagd, dus we hopen begin volgende week hier en dan kan de NCC 303 eindelijk op zijn originele bijhorende band en is er nog wat extra s mee gekomen voor de leuk en natuurlijk ook voor de jarige op 18 maart, hij zal blij zijn. Nou nee dit zijn niet Johns stijl horloges, die ziet graag de ribbeltjes horloges a la rolex day date zo met een fluted bezel, wie weet zit er ook zoiets bij, de 18de gaat ie het weten
Je kon jet niet laten mooie Technos’ Tja, ze zijn erg leuk, niet duur, en ook nog eens goed “gebouwd”.
Ik trof laatst een Borazon-E aan in een lot onderdelen:
dat weet ik zo net niet voor die speciale met signal complicatie en die blauwe borazon om eerlijk te zijn, ga hem eens op zoeken in de handel, zo goedkoop zijn ze niet, integendeel. En al helemaal niet als je ze volledig in orde wil in esthetische topconditie en full set. Als ze bekrast zijn, zijn ze goedkoop, maar dat is met elk horloge, in topconditie zijn die prijzen voor een Technos ook niet om mee te lachen.
vind jij dit hieronder goedkoop voor een niet nagekeken horloge waarvan het afwachten is hoe hij loopt? En bij die japanse verkopers heb ik niet dadelijk goede ervaringen met de zgn van service voorziene horloges, ze zijn gewoon 99/100 niet geserviced. Zo goedkoop vind ik dat niet voor niet nagekeken horloges en niet vergeten dat er nog 21% BTW bijkomt en de importfees. Het enige dat in hun voordeel spreekt is dat ze esthetisch in orde zijn, maar op buyee moet je ook daar nog goed mee uitkijken, vaak bekrast / gescheurd / plaat gepatineerd - ik moet geen gepatineerde platen hebben en ook geen bekraste / gescheurde tungsten bezels / bekraste saffierglazen
Zo goedkoop vind ik dat allemaal niet voor niet nagekeken troep en dan die signal horloges dat is nog eens een categorie duurder owv de complicatie en de veel meer beperkte uitgave van die signal horloges.
ja maar ik zei “in de handel”. En in de handel zijn die dingen helemaal niet zo goedkoop. Buyee is de japanse MP, leuke dingetjes voor niet teveel maar je moet uitkijken voor de krassen / gescheurde tungsten kasten en dergelijke meer, de mijne komen ook van buyee. Echter eentje van 80 met een lelijk geschandaliseerd glas / kast / Wp die niet 100% is daar pas ik voor. Ze moeten echt wel in heel mooie staat zijn of in een staat waarvan ik weet “dat krijg ik nog goed”, zoniet ga ik er aan voorbij. En tel nu bij die 80 een keer alle kosten en de kosten voor revisie als je dat zelf niet kan dan zit je al een heel eind en is het allemaal niet zo goedkoop, maar velen willen alles piekfijn hebben voor die 80 en dat gaat niet.
Maar Japanners blijken een stuk eerlijker dan de gemiddelde marktplaats verkoper.
Ik heb dingen aangeschaft via buyee, waarbij ik op marktplaats een baksteen in een kartonnen doos zou verwachten . Dan denk je, te goed op waar te zijn. X horloge voor zo’n prijs? Dit moet wel oplichting zijn… Maar dan komt het pakketje binnen en blijkt alles te kloppen.
Iets met Japans eer en gezichtsverlies denk ik dan. Ik durf te wedden dat als een Japanner aankopen op marktplaats zou laten versturen, het eindresultaat vaak tranen op zal leveren.
Gaat bij mij al jaren top tbh. Heb tot nu toe enkel positieve ervaringen.
Ik heb wel eens gehoord dat als je dan toch een probleem krijgt met de aankoop of verzending, je van een koude kermis thuis komt op het gebied van de klantenservice en mogelijkheden die geboden worden. Maar dit bleef altijd wel vaag en ik weet er het fijne niet van.
Waarom vind je het geen goede proxy en welke proxy gebruik jij als alternatief @koekoek ?