Dat klopt een slechte klantenservice en onwelwillendheid om dingen op te lossen als er problemen zijn. Daarnaast is het ook duur in vergelijking met anderen. Ik gebruikte destijds from Japan wat veel beter was naast dat het ook goedkoper was. Ik zie geen reden om wel buyee te gebruiken. Hoe het tegenwoordig is weet ik niet.
zeg maar gerust Japanners blijken een stuk eerlijker dan de gemiddelde West-Europeaan. Ik heb het al jaren helemaal gehad met de meeste hobbyist-verkopers uit onze contreien. Alles loopt, alles werkt naar behoren, alles is in orde, mechaniek geserviced (vaak door een amateur van het 7de knoopsgat) en dat tot als het aankomt dan blijkt doorgaans dat niets in orde / origineel / correct hersteld is.
ik ben ook meer dan tevreden van wat ik van buyee toegestuurd kreeg rekening houdende met de prijs en ik heb er echt lol van gehad om er mee bezig te zijn en de dingetjes weer spik en span te maken en te dragen en er naar te kijken nu ze hier op de display mooi staan te wezen. En ja als Japanners massaal op MP zouden gaan kopen, dan denk ik dat we niet moeten wachten op Trump of Poetin om WOIII van start te laten gaan
Helemaal mee eens, ook mijn ervaring met Buyee
Gouden Tissot dameshorloge is binnen. Nee, niet geschikt voor mijn pols met een diameter van 21.5 mm
Mooi 8,75 ligne uurwerkje, vrij zeker fhf based. Serienummer dateert het op omstreeks 1927.
Volgens mij heb ik geluk, lugwijdte is gewoon 10 mm
Veeeel krabbels van horlogemakers:
Wat crazing in het plexiglaasje, maar daarachter een nette wijzerplaat:
Blij mee
Nou, echt raar staat het nou ook weer niet. Ik heb ook mini dameshorloges die volgens mij minder ruimte op mijn pols innemen. Wel raar dat te dunne bandje. Mijn kleinste herenmaat is denk ik 26mm (gruen tank), maar zal eens checken. Subseconds zag je vaker bij heren dan bij dames.
Goed voor gezorgd dus! Wat staat er in dat hamertje voor nummer?
In ieder geval een mooie oude dame! Bijna antiek.
Qua maat / pols verhouding kan het prima inderdaad, ik heb geen grotere polsen dan m’n vrouw.
Maar ergens zit een grens waaronder ik het gevoel heb met een dameshorloge te lopen. En deze zit wel net onder die grens Maar het zit tussen de oren natuurlijk. 25 mm loop ik tegenwoordig wel gewoon mee, maar ooit vond ik dat ook veel te klein.
In de Tissot catalogus lijkt de grens bij ronde kasten tussen 10,5 en 9,75 ligne te liggen. 10,5 ligne en groter zit op leer, 9,75 en kleiner op grosgrain bandjes, dus die waren dan denk ik voor dames bedoeld. Bij tanks ligt de grens anders.
Oh ja, dat staat net niet goed in beeld. Zal eens kijken of ik dat ontcijferen kan.
Volgens mij kun je beter een zeecontainer reserveren
Dat zou tijd worden!
Dat mag in geen enkele vintage collectie ontbreken!
Al heb ik er alleen een heel heel mooi zakhorloge van en een paar binnenwerken zonder kast.
Zelf heb ik er ook slechts eentje. Uit de seventies met een ETA, dus die telt niet echt mee als er hier over Gruen wordt gesproken.
Maar goed, ik vind dan ook niet dat ik een

collectie
heb, maar slechts een handjevol random horloges
Tsja ik heb nog zoveel wensen voor in de collectie
Deze kwam gewoon langs voor een leuke bedrag dus dan pikken we die even mee
Zo werkt het bij mij ook.
Ha heb jij hem gekocht! Ik twijfelde, maar vond het glaasje te moeilijk…
Ja dat glaasje kan nog wel een dingetje worden, maar we zien het wel.
Ohja ook nog deze Scuba dude gekocht, geen idee of deze vintage is of niet:
Ik denk het niet, al is vintage intussen ook wel al rekbaar. Maar het is sowieso post-1992 en de wijzerplaat/kast combinatie doet mij denken dat het een samengestelde of mod is. Misschien eens in het CCCP topic vragen, daar zitten de experts
Ik zal hem eens openpeuteren als hij binnen is, hij kostte geen drol dus leuk meegenomen.
Opzich is een Sovjet/Rus frankenwatch praktisch gelijk aan een origineel…