Mooi uurwerk iig
Gister binnen gekomen. Eigenlijk afgelopen week al maar ik was zelf een lang weekendje weg, dus gister pas de pakketjes kunnen openen.
De gele Pogue, in het echt misschien nog wel beter dan verwacht. Precies zoals ik het graag zie, met patina maar niet versleten of vervuild.
En de blauwe is ook helemaal mee gevallen, was natuurlijk een risicootje met de slechte foto’s en het bekraste glaasje, maar die valt 100% mee. Precies zoals gehoopt, qua kast en zeker de wijzerplaat is deze ook echt nog top. Nieuw glaasje bestellen, wat pakkingen vervangen en dan kan die er ook tegenaan. En een leuke band…
Ik maakte gisteren een lolletje met @Watchstick_81 toen ik zei: “ik ben nu wel klaar met kopen, maar een Seiko Speedmaster om jou te pesten, dat lijkt me nog wel leuk”.
1 day later…
Kreeg zojuist een aanbod per Pb dat ik niet kon weigeren. Okay dan!
Net even geprobeerd op de foto te zetten; ik denk dat er 125 staat, maar net als de rest van de markeringen is het slecht te lezen:
Dat is idd niet mooi gestempeld. 125 is een nog niet geïdentificeerde kastmaker. Jammer.
Helaas. Was leuk geweest, maar geen extra info dus
Nou, waar wacht je op?
Deze Bulova is onderweg richting het mooie Drenthe! Denk dat deze randje net wel of net niet vintage is. Ik vind vooral de witte gegolfde wijzerplaat erg mooi, de kast kijk ik nog wel of die weer netjes te polijsten of op te knappen is.
Nog maar eens een EPSA compressortje incoming, ik vind deze kasten heel gaaf en ze werken ook gewoon: zelden zie je een wijzerplaat met schade in een EPSA kast. Paul Breguette was een submerk van Ebel gericht op de Amerikaanse markt.
Ik heb met vintage ook één beroerde ervaring wat betreft de aankoop van een horloge,
Dit dus. NOT. Maar verkoper was eerder onwetend dan kwaadwillend. Wel een toffe gast die gelijk uit zichzelf aanbood om mee te betalen aan een service.
Jaren geleden hier op het forum aangeschaft, maar na een aantal keer dragen stopte hij ermee.
Toen lang in de kluis beland en nu terug van full service, dus voelt als een NA.
Hele mooie dit!
Geen horloge, wel eentje voor de (zak)horloges. Benieuwd hoe dat metaal er gaat uitzien als ik het opgeknapt krijg. Ping @vinwat
De stof ga ik wel moeten vervangen.
Gefeliciteerd - absolute classic
Join the club
Nee even serieus, je hebt wel gelijk, voor die tijd zijn de EPSA kasten echt onovertroffen en ik ben er ook groot fan van
Vaak is de o-ring van het achterdeksel wel een grote verteerde bonk prut, maar weinig/geen andere systemen uit die tijd houden het zaakje zo droog. Op vakantie gaat er ook altijd wel een compressortje mee!
Leuke aanwinst!!