Vintage incoming (Deel 2)

Oké ja dat begrijp ik. In ieder geval bedankt voor alle informatie. Ik zal proberen om een foto ervan te uploaden

kan iemand hjelpen met identificatie horloge art deco aub

1 like

graag een pm want ik ben ten einde raad enzou graag willen herstellen

1 like

Dit is hem :blush:

10 likes

Even een apart topic voor openen, dan houden we de discussie hier zuiver op de aanwinsten.

ok lukt niet, misschien moet ik eerst goedgekeurd worfden om topic of foto te mogen plaatsen, ik wil gewoon wat advies voor reparatie van merkloss oud horloge. dat is alles wat ik vraag

1 like

Klopt. Maar dat krijg je erg snel - duurt hoogstens een paar dagen.

1 like

ah ok, oef. en bedankt voor je reactie

1 like

Van het weekend deze mooie Seiko gevonden met originele GQ band. Komt als het goed is deze week binnen.

15 likes

Gevonden nog wel!!
Das niet verkeerd!!

1 like

Eens. Dit draagt wel heel soepel en fijn, maar zal even een fraai 19mm leren bandje erop zetten

2 likes

18 likes

Volgens mij stond deze, of een soortgelijke, in mijn favorieten deze week. Heel fraai!

1 like

Deze zit in een zelf samengesteld Vinted lotje dat onderweg is. Net te laat voor St. Patrick’s Day, maar dat 'ie maar goed geluk mag brengen tijdens een aankomende rondreis door Ierland.

Eerst het glaasje vervangen.

13 likes

Bizar hoeveel fake horloges er via dat platform verkocht worden. En ze doen er daar niks tegen. Heel vreemd.

1 like

True!

Ik zie echter ook genoeg fakes op andere platvormen. Fake 22 euro Aliexpress MoonSwatch op Vinted voor 55 euro die dan op Mp voor 70 - 370 euro verkocht worden… Overigens haalt Mp ze wel weg als je er melding van maakt. Vinted hanteert koopbescherming, maar dan moet je er eerst met de verkoper uitkomen nadat je een pakket als goed ontvangen hebt aangemerkt. Dat vind ik een te groot risico.

Slechte Tudor replica’s zie je zelfs op Chrono en eBay voor de hoofdprijs (2-3k). De goeie namaak kun je helaas niet meer op de foto onderscheiden van de echte. Ze worden niet voor niets allemaal op dezelfde manier gefotografeerd. Rolex zal niet anders zijn, maar daar heb ik me niet in verdiept.

Indiase “vintage” Seiko 5-jes / Oris / Fortis etc via Etsy die je daarna inderdaad voor een paar tientjes meer op Vinted/Mp ziet, the list goes on and on. Een getraind oog ziet de missende nummers op de wijzerplaat. Overigens dacht ik dat met deze Citizen ook, maar het nummer valt weg op de foto, zit er wel.

Maar goed, hier zijn al ellenlange posts aan gewijd. Ik zal afronden.

Toch staan overal ook pareltjes tussen. En sommige verkopers adverteren gelukkig met de deksel eraf. Dat is eerlijk. Tot nu toe is mijn Vinted ervaring vooral positief. Gewoon scherp blijven en je huiswerkplicht doen.

Dit is een lekker vakantiebeatertje. De andere lotgenoten zijn compleet anders, maar die bewaar ik nog even tot ik ze in handen heb. :grinning:

4 likes

Nou niet altijd hoor…

2 likes

De Ricoh binnen gekregen van de week maar is veel te klein.
Ziet er nog wel mooi uit en loopt goed en ook nog een automaat!!

9 likes

Veel lekker genaaid met een closeup foto zeker. Ben ik ook al twee maal ingetrapt. Werd zelfs in beide gevallen in de Herenhorloge categorie gezet.

Jammer, maar wel een leukert :+1:t2:

1 like

Als er geen diameter opgegeven wordt ben ik al wantrouwig. Je kan soms zelf iets afleiden als de binnenkant van het bandje op een foto staat, die hebben vaak de lugbreedte erop gestanst staan, en dan kan je terugrekenen. In dit geval had ik het zelf wel geraden, de verhoudingen van het uitzicht zijn wel vrij duidelijk dameshorloge :smile:

3 likes