Vintage incoming (Deel 2)

Ik had aan de hand van het serienummer al gevonden dat deze 25mm was maar omdat het een automaat is had ik wel interesse alleen al om het uurwerkje te zien. Dat ze dat zo klein kunnen maken!! Ik doe er een leuk bandje op en geef deze Ricoh aan mijn moeder, die is nog uit de tijd van kleine dames horloge’s!:joy::joy:
En voor 20,- euro incl. verzenden jeukt het ook nog niet.

7 likes

25mm valt al bij al nog mee. Het kan altijd kleiner!

Maar het is wel serieus priegelwerk soms :sweat_smile:

1 like

Kanjer :ok_hand:

1 like

Zoals dit!

8 likes

Ik verwacht deze Wittnauer binnenkort:

15 likes

Vandaag binnen gekomen, een Bulova “Aqua Terra” met gegolfde witte wijzerplaat.
Ik vind alleen de verkleuring va de bovenkant van de luis en van de bovenkant van de bezel wat raar, dat lijkt wat raar want de zijkanten van de kast en de achterkant van de kast lijken z.g.a.n. evenals de stalen band, daar is geen verkleuring te zien. Wat denken jullie, zal dat weg te polijsten zijn of hoort het zo?

7 likes

Een paar 26mm uurwerkjes, ben het merk vergeten, maar het zijn Zwitserse. Er moet nog wat wat aangebeuren.Horlogekast is 35mm

:laughing:

10 likes

Gooi hem eerst eens door de wasstraat en kijk dan wat er van de verkleuring over is

1 like

Ik ook… Ondanks dit te hebben gelezen :face_with_peeking_eye:

Ook als herenhorloge, vermeld en dat kan misschien net nog met 34 mm om mijn kleine pols

11 likes

Dit is mijns inziens ook een herenhorloge

3 likes

Vulcain 590, is te zien onder balans van rechtse exemplaar.

Ik geloof je ! :slightly_smiling_face:

1 like

De achterkant (en band?) is staal, de rest lijkt me verchroomd gezien de tekst op het achterdeksel dus polijsten weet ik niet. Met 3ATM zou ik deze trouwens niet te dicht bij Aqua maar op Terra houden;-)

1 like

Mijn vintage horloge’s voelen nooit aqua maar blijven altijd op terra. Ik ga eerst beginnen met reinigen daarna poetsen en polijsten en als dat er niet beter van wordt dan heet fijn schuren/borstelen. Maar voorlopig ff geen tijd voor helaas.

Dit vijfje krijg ik binnenkort, een 7009-3040. Heb hem al met een donkerblauwe wijzerplaat, ben benieuwd naar deze. In elk geval moet er een leuk bandje bij, wie weet heb ik iets passends liggen.

10 likes

Weggekaapt! :grinning:

Had je m op je lijstje?

1 like

Ja, maar daar staat wel meer op… Deze is cool, lekker van genieten! Ik zie de plaatjes wel verschijnen. :sunglasses:

1 like

Is gisteren al binnen gekomen. Nogal a-typisch omdat verzenden bij Vinted normaal gesproken minimaal een week duurt.

Heeft wel nog een beurtje nodig…

15 likes

Kan nooit kwaad en dat is de moeite waard.

1 like

Hooded Tissot

14 likes